ISRAEL NEEDS BIBI ??? ||| על סיכות בחירות מ-1972 ומ-2013. ישראל זה לא אמריקה

ארבעה ימים לפני יום הבחירות, הרשו לי להצטרף לרגע למעגל יצרני הגרפוליטיקה. מונח ש"המצאתי" – או אולי הוא היה קיים קודם אבל אני הייתי הראשון שזיהה והתריע – שמשמעותו גרפיקה העוסקת בפוליטיקה.
בתחתית המגירה שבממ"ד מצאתי את הסיכה הזאת ממערכת הבחירות שהתקיימה בארה"ב ב-1972!

AMERICA NEEDS NIXON 1972
סיכת בחירות, אמריקה 1972: חיוך של ״מנהיג חזק״ (עם נטיה להסתבכויות)

נדמה לי שהביא לי אותה אחד מבחורינו הטובים, שמילאו תפקיד של קציני ביטחון באל-על, רגע אחרי השחרור ודקה לפני שפרצה המלחמה ההיא. הוא ידע שאני חובב גרפיקות ופוליטיקות, בעיקר אם הן הגיעו מעבר לים. להגיע לשם נחשב אז מעבר ליכולתו של האדם הסביר, אם הוא לא קצין ביטחון או שליח סוכנות (לשני התפקידים האלה, אגב לא התקבלתי, מהסיבה הפשוטה שלא הגשתי מועמדות אליהם).

שמרתי את הסיכה הנדירה משתי סיבות: האחת – כי אני שומר (כמעט) הכל (כפי שכבר נוכחתם), והסיבה השנייה היא כי היה לי קשר "מקצועי" לנושא הבחירות בארה"ב עם התמחות מסוימת בניקסון (או בעצם בקנדי, שזה אותו דבר – רק להיפך). את עבודת גמר כיתת י"ב, בהעדר בחינות בגרות בכפרנו באותה עת, עשיתי על קנדי וחרושצ'וב. "חקרתי" (כלומר קראתי שני ספרים) ועשיתי הקבלה היסטורית "מקורית ומרתקת" בין שני האישים שבאותה תקופה (או קצת לפני) התעמתו זה עם זה במה שנודע אחר כך כ"משבר הטילים בקובה" שאיים להחריב את העולם ב-1962.
לא אטריח אתכם בסיפורים היסטוריים, וגם העבודה הזו לא גרמה לי להפוך להיסטוריון ידוע שם. ההיסטוריה עוד תוכיח אם זה הפסד שלה או שלי.

עבודת גמר תיכון פרקי העבודה
עבודת הגמר שהציגה תפיסה חדשנית של הבנת המנהיגות במאה ה-20 (או שלא)

באחד הספרים שקראתי סופר שניצחונו של ג'ון פ' קנדי על ניקסון, בדרך לבית הלבן, הושג על חודם של 0.2% מהבוחרים, בזכות הופעתו הטובה יותר בעימות בטלוויזיה, שאז היה דבר חדש. צויין שם שבזכות הגילוח הטוב יותר של קנדי הוא נראה צעיר ומרשים יותר מניקסון שעליו נאמר שם, שזיפי זקנו צמחו תוך כדי שעת הראיון והוא נראה מוזנח ומובס. (גם בוויקיפדיה, הפלא ופלא, מופיע בערך מה שזכרתי – הגילוח הטוב הוא המסר).
כל זה היה בעימות מול קנדי. ג'ון קנדי נבחר לנשיא, ואתם בטח זוכרים – הוא נרצח על-ידי מתנקש, ג'ונסון החליף אותו ובבחירות הבאות, אחרי כהונתו של ג'ונסון ב-1968 ניצח ניקסון שהפעם, כנראה, היה מגולח טוב יותר, את יוברט האמפרי ובבחירות ב-1972 (מהן לקוחה הסיכה שבידי) את ג'ורג' מקגוורן. אם זה מזכיר לכם משהו ונראה הקבלה למקום אחר – זה רק בראש שלכם.

ISRAEL NEEDS BIBI 2013 AMERICA NEEDS NIXON 1972
סיכת בחירות אפשרית: נתניהו טוב ליהודים? ישראל חייבת את ביבי? אולי תשאלו את ניקסון

כשראיתי את הסיכה הנפלאה, עם חיוכו צחור השיניים של ריצ'רד ניקסון, רגע לפני שהסתבך בפרשת ווטרגייט ובפרשיות אחרות – עלה לי הרעיון שבעצם חבל שאצלנו לא מפיקים סיכות כאלה, עם דמותו של המנהיג שלנו, שגם הוא צחור שיניים ועתידו (כמו עתידו של ניקסון, קודמו מאמריקה) עוד לפניו.
אני מציע לכם כאן מהדורה מוגבלת של סיכת-הרטרו הנהדרת הזו (בגודל טבעי של 3.5 אינטש אמריקאי) וטרחתי, כמובן להחליף את הרקע האדום שהיה בסיכה האמריקאית ואיננו מתאים ל"מנהיג לאומי חזק" לרקע תכול לאומי ונכון.

והשאלה עדיין נשאלת: ? ISRAEL NEEDS BIBI (או אולי, תרשה-לי-תרשה-לי, אני-לא-הפרעתי-לך – נתניהו טוב ליהודים? כפיים!!!)
את זה אתם תגידו, עוד ארבעה ימים (ואל תשכחו את ווטרגייט).

____

לנוחיות הקוראים: מעכשיו ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, עם כל כותרות העמודים וגם את "שיחה ממתינה", ובה נושאים לפוסטים עתידיים, תוכלו למצוא שם.

קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס כאן.

פוסט זה פורסם בקטגוריה פוליטיקה, תמונות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על ISRAEL NEEDS BIBI ??? ||| על סיכות בחירות מ-1972 ומ-2013. ישראל זה לא אמריקה

  1. ארנון אבני הגיב:

    אין, אין כמו ביבי אחי. כולם בעולם מפחדים ממנו, עושים לו כבוד גם הכושי הזה שמדבר… איפה הוא היה כשביבי היה בסיירת מטכ"ל? כולם קטנים עליו אחי.

  2. גידי פלג הגיב:

    יגאל הפוסטים שלך מרתקים. מי הגיש בתשכ"ו עבודה מודפסת? מי הקליד לך? איזה פונט זה?

    • igalz הגיב:

      הפונט הוא הפונט היחידי שהיה אז בקיבוץ ובמכונת הכתיבה, אבל מה דעתך על חרושצ'וב?

      • גידי פלג הגיב:

        אני זוכר לו את הנעל שחלץ באו"ם ודפק על השולחן. פרימיטיבסקי. ביבי לא הראשון שעשה שם הצגות…

  3. סמדר הגיב:

    ואני זוכרת, במעומעם מאוד, שאצלנו בישראל של שנות השישים – היו סיכות של מפלגות!
    יש לי בראש זכרון מוחשי ממש של הסיכה "תו": היא היתה עגולה, בצבע בורדו-נחושתי, בגודל מטבע חצי שקל בערך, עם סיכת-רגל ארוכה, שנועדה לתקיעה בדש החולצה, או בכיס החולצה-כחולה, ליד סמל הנוער העובד והלומד
    אם תחפש עוד אני מניחה שתמצא גם אותה במגירות שלך…
    ואולי לא היו הדברים מעולם, וזה הכל בראש שלי?

    • igalz הגיב:

      נכון. הייתי בטוח שיש לי את הסיכה הזאת. אבל בינתיים העליתי רק חרס בחיפושי. וגם את הגיליון הזה של "תוספתן" פורימי מ-1982, שם הסיכה עוד הייתה על חזהו של "המן הרשע" שגילם רמי ח' (מהרכבת המשוחזרת בבאר-שבע). הכל מתקשר כאן. ועד שלא תימצא הסיכה – לא נוכל השבוע להצביע תו. וחבל.

להשאיר תגובה

