גוגל קונה את Waze? ||| הנה האפליקציה החדשה שתביא מיליארד דולר, אם תרצו…

הידיעות המשמחות (והמוקדמות, אולי?) על רכישתה של Waze על ידי גוגל הביאו גאווה גדולה לכל עם-ישראל. הנה שוב ההוכחה הניצחת לכוח המוח היהודי וההיי-טק הישראלי. והבלוג הזה שעוקב אחרי החידושים בתחום האפליקציות הגרפיות וגם יש לו חיבה רבה (כפי שוודאי שמתם לב) לתחום המיפוי – לא יכול להתעלם מהחדשות הטריות.

Waze2   waze globsWaze בדרך הנכונה?! – מימין, ומפת הדרכים המלאה של Waze (על פי גלובס) – משמאל

מייד עלה במוחי הרעיון לאפליקציה הבאה, שתוכלו, גם אתם – אם רק תרצו – לפתח ולמכור בעוד שנתיים במיליארד דולר (לפחות!). וכדרכי אני ממהר לחלוק את הרעיון עם קהל הקוראים, שהתרחב לרגע עקב הפוסט האחרון על תוגת הישראליות, וחוזר מייד לממדיו הצנועים.

ובכן, זה העיקרון של אפליקציית-העתיד (שאולי כבר פותחה במרתפי ה-FBI וה-NSA, וה-LBS ואולי גם ה-LZW): לפי דיווחים אחרונים לרוב בני האדם בעולם יש כבר מכשירים סלולריים עם אפשרות לאיתור מקומו המדויק של בעל המכשיר, ועד פיתוחה הסופי של האפליקציה – יש לשער שלכל תושבי העולם יהיה המכשיר עם מנגנון האיכון הזה.
לפי הרעיון שלי (שעשוי, כזכור, להניב למפתחיו מיליארד דולר) האפליקציה תהיה מבוססת על מפת העולם שעליה מופיע כל אחד מתושבי כדור הארץ לפי האיכון המדויק שלו (במילא רובנו מדווחים כל רגע בפייסבוק באיזו מסעדה או אגם או חוף אנחנו נמצאים בכל רגע נתון!). מעתה יש לחייב את כולם בדיווח הזה, או ליצור מנגנון תמריצים שייפתה את האנשים לאפשר את דיווחי האיכון (זה יכול להיות פרס נאה, או אפשר להסתפק במשלוח 25 לייקים של חברים שכבר הצטרפו לשירות החדש, Early Adopters).

לפי החזון, שכבר קורם עור-וירטואלי וגידים-סלולריים, יכולים משתמשי האפליקציה (אנחנו מתכננים על 50 מיליון משתמשים בחודש הראשון, 500 מיליון בחודש השני ו-7 מיליארד בתום השנה הראשונה), לצפות ברשת החברתית הגדולה בעולם ולראות מקרוב, אם יעשו זוּם מתאים שיהיה מובנה בתוכנה, לא רק איפה נמצא השוטר הקרוב או הפיצריה שעורכת מבצעים, אלא איפה נמצא כל אחד מפרטי ההומו-סאפיינס מתוך אוכלוסיית העולם כולה!

תשאלו מה יוצא לנו מכל זה? ובכן, ראשית: מה יוצא לנו מפייסבוק או מטוויטר או מ-Waze? מה שחשוב כאן הוא הערך החברתי של השירות!
אם נדע, למשל, שאברהם (הומו-סאפיינס מס' 3,262,358) נמצא בפינת הרחובות מלצ'ט ובוגרשוב – נוכל לשלוח לו הודעה שיענקל נמצא ברחוב דיזנגוף פינת זמנהוף, וכך נוכל להפגיש שני אנשים שמעולם לא ראו איש את רעהו – רק בכוח האפליקציה החדשנית (וגם לנסות למכור להם פיצה בהזדמנות!)

ועל היתרונות הביטחוניים והסוגיות החשאיות עוד מוקדם לדבר. כמובן שבקשר לנושאים האלה  יפה השתיקה, אבל ברור שגם ה-CIA וגם גוגל ירצו לרכוש אפליקציה שכזו – כך שמיליארד-הדולרים מובטחים לכם (לנו), עוד לפני המו"מ. מכיוון שהבלוג הזה הוא מוסד-ללא-כוונות-רווח, אני משחרר את הרעיון הזה חופשי לחלל כדור הארץ ואפילו לא מבקש שתתנו לי קרדיט. העולם פתוח לפניכם – צריך רק להעז!

world-map-800

הדמייה פרימיטיבית וסכמתית של הרעיון לאפליקציית "איפה-אתה-אחי?", או WhereRU

כמובן שמתעוררות כאן סוגיות של צנעת הפרט וסודיות המידע הרפואי ועוד זוטות שכאלה – אבל בימינו כבר הבינו כולם שאלה שאלות אנכרוניסטיות שלא יעכבו פיתוח כל כך מהפכני שעשוי לשנות את הציוויליזציה באופן כמעט טוטאלי.

בהדמייה הפשטנית שעשיתי תוכלו לראות את תנועת הפרטים באופן מרומז וקצת פרימיטיבי. אם נגייס 500,000 דולר נוכל לפתח הדמייה מרשימה יותר – אבל נדמה לי שהרעיון (הפשוט והטיפשי) מדבר בעד עצמו, גם בהדמייה הפשטנית.

צפיפות האוכלוסיה    היה שם בפייסבוק

חדי העין ובעלי הזיכרון הארוך מבין הקוראים ודאי יראו מייד שהאפליקציה שלי – שתקרא: "איפה-אתה-אחי?" או  "WhereRU" – מבוססת על הגרפיקה של מפות צפיפות האוכלוסין של אטלס ברוור הישן משנות השבעים המוקדמות, וגם על יישום דומה שכבר המלצתי עליו בקשר להצגת צפיפות הכלניות בפסטיבל "דרום-אדום" וגם על מפת הבלוגים והפוסטים של אכסניית הבלוגים וורדפרס, אבל מי אמר שצריך להיות תמיד מקורי? פעם למדתי מפרופסור אמריקאי בכיר שלימד קורס בבצלאל, שמה שחשוב היא לאו דווקא המקוריות – אלא מידת התאמת הפתרון למטרת התרגיל.
וכאן יש לנו התאמה מלאה!!! אני משער שכל בר-דעת יחתום על הרעיון המבריק וישמח להשקיע בסטארט-אפ שלי (שלנו!)
רק המעז – מנצח. אתם מוזמנים לנסות!! © ® ™☺

____

לנוחיות הקוראים: ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, עם כל כותרות העמודים וגם את "שיחה ממתינה", ובה נושאים לפוסטים עתידיים, תוכלו למצוא שם.

 קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס כאן.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אינפוגרפיקה, מדע וטכנולוגיה, מפות, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

12 תגובות על גוגל קונה את Waze? ||| הנה האפליקציה החדשה שתביא מיליארד דולר, אם תרצו…

  1. ארנון אבני הגיב:

    נראה לי קצת בעייתי. אני מכיר כמה חברה, בעיקר קיבוצניקים, שבכלל יכבו את הטלפונים שלהם בדיוק כאשר יש להם תורנות בחדר האוכל… אני אומר את זה כי לא נסתרת ממני הסיבה אמתית ליוזמה הזו. אני יודע למה אתה חותר ונדמה לי שאתה קצת תמים באשר לחברי הכפר שלך

  2. סמדר הגיב:

    דבר המשתהים (laggards), שנהנים לקרוא על מעללי המחדשים (innovators):
    לשאלת "מה יוצא לנו מזה":
    מישהו חייב באמת להסביר לי את הקטע: עכשיו, שאנחנו יכולים בקלות כה רבה לאכן כל אדם-באשר-הוא-סלולארי, ולהציג אותו בכל רגע נתון על מפת האפליקציה החדשנית שהצעת כנקודה נמלולית שחורה שמהבהבת קלושות-לפרקים –
    מה בעצם יוצא לנו מכך שניתן לקרב את הזום עוד ועוד, גוגל-ארץ-סטייל, עד שאפשר לראות בבירור… את פניו המפוקסלות-מטושטשות-למניעת-זיהוי של האובייקט?!
    לא עדיף כבר לא לדעת אף-פעם שהאף-אחד הזה לא נמצא, לא שם ולא בשום מקום אחר, וממילא גם לא מעניין אותי כהוא זה…?
    אתמהה.

  3. אחלה רעיון, וכמו רבים שכאלה יש כבר מי שחשבו גם עליו, ממש ככה:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.allentiumsoftware.whereru&hl=en
    אם נרד מהפרטנזיות הגלובליות ונחזור למזימות הכפריות הייתי ממליץ לפתח את האפליקציה EfoKulam, ובאמצעותה לגייס כסף לפיתוח האפליקציה הכפרית האולטימטיבית – MiAsaEtZE. בהצלחה.

    • igalz הגיב:

      עידן, תודה על העידכון. ראיתי את האפליקציה ״שלך״. אני מודה שהשם הקופירייטרי שלי לא היה מקורי במיוחד (בגירסה האנגלית), ומייד אחשוב על אלטרנטיבה – אבל עיקר ה״המצאה״ שלי היה הקמה של רשת חברתית של כל העולם! שכל אחד יוכל לדבר עם כל אחד ללא הכרות מוקדמת. וכמובן האפשרות למכור להם פיצה (בדיוק כמו ב-Waze!), וגם על זה בטח מישהו כבר חשב. אבל העיקר הוא לעשות כפי שאמר הפרופסור.

      • יגאל, עם כל הכבוד לרצון לכבוש את העולם, אני הייתי מתמקד בזירה המקומית (יהודית / ישראלית / כפרית – סמן את בחירותיך) ומפתח אפליקציה שתאפשר לי לסמן "עם מי אני ל-א מדבר, שיתהפך העולם".
        נכון, קהל היעד קטן יותר – אבל הביקוש, אין לי ספק בכך, קבוע ויציב…

      • igalz הגיב:

        הבנתי את הגישה האומרת להסתפק בעסקים המקומיים, אבל אני מציע לכולנו ״לחשוב בגדול״. כולם רוצים להיות צוקרברגים, או לפחות להירכש על ידו.
        לעניין שם החברה – הייתי צריך לבדוק ופישלתי. כל צירוף עם ״הקונצים״ של האותיות והמספרים: 2U, 4U, RU וכו׳ – כבר תפוס. מה עם המותג WhyNet? – זה עוד פנוי?

  4. אני מבינה שהתגייסת לNSA.

    • igalz הגיב:

      לא הבנת עד עכשיו שאני סוכן של אובמה? כל הבלוג הזה הוא כיסוי לפעולות חשאיות, אבל אל תגלי לאחרים.

  5. אסתי הגיב:

    אני מקווה שאפשר יהיה גם לסגור את האפליקמיה הזו. גם ככה כבר כולם יודעים כמעט הכל על כולם. רוב הפעמים בא לי לצאת לרחוב לבד מבלי שמישהו שנמצא לידי יפגוש אותי.

    • igalz הגיב:

      באמת אחת התובנות מהפוסט הזה היא האפשרות לפתח אפליקציה שתבטל או תחסום את כל האפליקציות האחרות ותשלח אותנו בחזרה לאמצע המאה ה-20. מה היה רע אז?

  6. duder216 הגיב:

    רעיון גדול
    אלא ש… הפינה – "מלצ'ט פינת בוגרשוב" לא קיימת (לפחות לא בתל אביב) ירדי במיוחד לבדוק.
    על כן אני מציע שכל השותפים שכבר השקיעו ממונם באפליקציה שלך/שלנו יכתבו מייד לרון חולדאי שימשיך את רחוב בוגרשוב לכיוון מזרח, לא הרבה רק 200 מטר ואז ניצור יש מאין את הפינה הזאת והכל יבוא על מקומו בשלום.

    • igalz הגיב:

      דווקא כאן הייתי ער לנושא, הרי פעם עבדתי ב״דבר״ במלצ׳ט. אבל רציתי לראות אם יתפסו אותי. ובכל מקרה אני מאמין שחולדאי כבר יתאים את הרחובות לאפליקציה, אם יהיה צורך.

להשאיר תגובה

