יום הולדת שנה ל"קווים ונקודות" ||| כולם מוזמנים למסיבה!?@%$#*&+ :)

עוגה עוגה עוגה שערהנה חלפה לה שנה. כמאמר הקלישאה, בלי שהרגשנו (הרגשתי) עברה בדיוק שנה מ-2.9.2012 היום בו פרסמתי את הפוסט הראשון בבלוג הזה. זה קרה ביום בו נמאס לי לדבר יותר מדי ולספר "מעשיות" לכל מי שבטעות נכנס לחדר העבודה שלי, או פגש אותי על המדרכה. הבנתי שלא לכולם יש סבלנות לסיפורים שלי, כי זמנם דוחק ויש להם הרבה בעיות לטפל בהן, וגם הרבה ישיבות, והם תמיד צריכים להעביר דברים מאחד לשני. אז החלטתי לפתוח בלוג, כי האינטרנט והשרתים שלו סובלים הכל. הבנתי, באיחור מסוים, שכאן אוכל לכתוב כמה שאני רוצה ואפילו לשים תמונות וציורים ושרטוטים ומפות ואותיות ומספרים – כמה שיתחשק לי (עד מגבלת 3.0 הג'יגה שאתר הבלוגים וורדפרס נותן לי בחינם. בינתיים עוד לא ניצלתי את שליש ההקצבה למרות התמונות הרבות שאני מעלה ברזולוציה די גבוהה).

וזה מה שעשיתי: כתבתי, הבאתי עבודות שלי ושל אחרים, סרקתי ספרים ישנים נדירים או פופולאריים. רק על עצמי לספר ידעתי, אבל ניסיתי להרחיב את היריעה של "עצמי" גם ל"כפר הגנרי" שבדיתי ממוחי על בסיס הכפר (הקיבוץ) הממשי בו נולדתי ובו אני חי ועובד ומטייל, ובעיקר מתבונן.

במהלך השנה הזו חגגתי לבלוג שלי כבר כמה חגיגות: עם פוסט ה-100 ועם פוסט ה-200 ושיתפתי אתכם במנגנוני הסטטיסטיקות והמעקב המשוכללים של האתר המארח אותי בנדיבותו הרבה. הראיתי מפות ורשימות רייטינג וסיפרתי על נפלאות הבלוגוספירה. בהתחלת הדרך שעשיתי בשביליה היא הדהימה אותי, כשגיליתי שרק לוורדפרס עצמה יש (נכון לעכשיו) כמעט 70,000,000 מיליון בלוגים! ויש להם גם מפה אינטרקטיבית של העולם המציינת בזמן אמיתי כל פוסט וכל תגובה וכל פיפס שמישהו מהגולשים מחולל – מאינדונזיה ועד הקריביים, מהכפר בנגב המערבי ועד ערבות סיביר.

Forest Gump

מצעד הלילה טוב

בתחילת הדרך לא ידעתי למי אני כותב. כתבתי לעצמי – כדי שמשהו מהמגירות העמוסות שלי ישותף עם מי שמעוניין לראות. בפוסט ה-100 המשלתי את עצמי לפורסט גאמפ (או אליפלט) שהתחיל לרוץ על הכביש מבלי דעת מדוע, ולאט-לאט הצטרפו אחריו עוד ועוד אנשים, "עוקבים" כך קוראים לזה היום. בפוסט ה-200 הבאתי את הקולאז' של איורי ספרי הילדים מפוסטר ה"לילה טוב" של הכפר שלנו, שהייתי שותף לעיצובו. באיור הזה רדפו כל הדמויות הידועות – מפינוקיו ועד הילדים-מספרי-הילדים-הישראליים-הידועים (שעל חלקם כתבתי בבלוג) אחרי יונתן הקטן.

אני כותב על נושאים שמעניינים אותי וקרובים אלי. מטבע הדברים חלק גדול מהקוראים הם אנשי הכפר ובוגריו, אבל לשמחתי הרבה, במהלך השנה הצטרפו קוראים ומגיבים לא מעטים שאינם בני הכפר. זה כמובן מאוד משמח לדעת שהדברים עליהם אני כותב ושאותם אני מציג נוגעים (לפעמים) גם לאנשים שאינני מכיר באופן אישי, וכל תגובה ואפילו כל צפייה חשובה לי מאוד.

כשחיפשתי איזו המחשה ויזואלית או איור גרפי יתאים לחגיגות השנה של הבלוג, חשבתי שמכיוון שהבלוג הזה הוא כולו אוסף אקלקטי של נושאים עם קישורים רופפים: טיפוגרפיה וסיפורי הכפר, אקטואליה עם נוסטלגיה, היסטוריה ישראלית עם קיצור תולדות האנושות, אפליקציות מופרכות וסיפורים חצי-בדויים – החלטתי לנסות ליצור מכל הסמטוכה הזאת מין פוסטר מאויר שישקף את רוב תחומי העניין והעיסוקים של הבלוג המפוזר והמתפזר שלי. וזה מה שיצא. לצערי לא היה לי מספיק זמן ללטש את הקומפוזיציה – אבל לפחות נתתי ייצוג לרוב הנושאים. כל מספר מסמל נושא שהבלוג עסק בו לפחות בכמה פוסטים. מי שירצה לפענח את הקולאז' – יוכל לקרוא במקרא, לפי המספרים, את קשת הנושאים שהופיעה פה ב-225 הפוסטים עד עתה.

קווים ונקודות בן שנה1. סיסמאות וברכות. 2. אותות וסמלים. 3. תקשורת ומדיה. 4. מוזיקה פופולרית. 5. אקטואליה ופוליטיקה. 6. אפליקציות מופרכות. 7. ספרי ילדים ואיורים. 8. סיפורי הכפר. 9. הגדרה עצמית. 10. אסטרונומיה וחלל. 11. טיפוגרפיה, דפוס ועיצוב. 12. חיות הבית והכפר. 13. איורים ועבודות שלי. 14. סיפורים אישיים ומשפחתיים. 15. מאיירים ומעצבים ידועים. 16. ישוב ספר ליד הגבול. 17. סיפורי שריונאים. 18. שלטים ותמרורים. 19. האדם הקדמון והפריהסטוריה. 20. סיפורי חקלאים: חורשים וקוטפים.

את העמוד עם מיון הפוסטים לפי נושאים בצורת אייקונים עגולים זנחתי בינתיים. אחרי התנסות קטנה, זאת נראתה לי עבודה סזיפית שלא תצדיק את עצמה, בניגוד לעמודי כל הפוסטים (1, 2) שאמשיך לעדכן בקפדנות כל 5 רשומות – שם תוכלו לבחור להיכנס לפוסטים מהעבר על פי הכותרת והאיור המרומז. אולי אוסיף עוד עמוד ללא אייקונים בו אמיין את הפוסטים על פי נושאים, כך שחובבי-טיפוגרפיה לא יהיו חייבים לקרוא על החתולים שלנו, וחובבי-חמורים לא יעסיקו את מוחם בענייני אפליקציות או סיפורי שיריונאים-של-פעם.
עמוד נוסף שפתחתי לרגל חגיגות היומולדת הוא "יסודות וכלונסאות" – אוסף הגלויות והפוסטרים שעיצבתי בשנות ה-80 וה-90 יחד עם הראל יצחקי (ה"י הראשון) ופיזרתי אותם בין כל הפוסטים הראשונים. מעתה יוכל מי שהנושא מעניין אותו למצוא את כולם מרוכזים בעמוד אחד שהכניסה אליו מלמעלה, בפס השחור עם הכותרות (טג-ליין קוראים לו?).

BlogDayהיום גם הסתבר לי  שאתמול ב-31.08 (ראו את הלוגו עם הטיפוגרפיה המתוחכמת 3108) היה יום הבלוגים: BlogDay 2013, אירוע שלא שמעתי עליו עד עתה (כנראה יש לי עוד הרבה מה ללמוד מהחברים החדשים שלי מהבלוגוספירה). והנה בדיוק לקראת יומולדת השנה של "קווים ונקודות" קיבלתי מתנה נאה במיוחד: בבלוג "מסע, מסה ומשא" של יגאל חמיש, ה"מתמחה במסעות ארגוניים: עוסק, כותב, מלמד ומרצה, ומלווה ארגונים בכל הקשור בתהליכי למידה ארגונית ולימוד דרכי הבלוגוספירה" – הוזכרתי ברשימת הבלוגים המומלצים לקריאה במסגרת ה-BlogDay2013. איזה כבוד ואיזו מתנת יומולדת מרגשת ומשמחת?!
ועוד עדכון אחרון: בפוסט שהזכרתי בו לאחרונה את מפת קוראי הבלוג ברחבי העולם, התלוננתי שבקזחסטן, שהיא מדינה רחבת ידיים, אין לי ולו קורא אחד. היום, לכבוד היומולדת ולכבוד יום הבלוגים הבינלאומי – הופיע הקורא המיוחל (וגם בוליביה הצטרפה). בקיצור, נשאר לי לטפח את היחסים עם אפריקה (בעיקר המשוונית) ועם גרינלנד. על אפגניסטן, פקיסטן ועיראק – ויתרתי בינתיים, עד שיתבהרו העניינים עם סוריה (שם יש לי קורא אחד. אני מקווה ששלומו טוב).
אתם מוזמנים להישאר איתי גם בשנה הבאה של הבלוג. עוד נושאים רבים מחכים ב"שיחה ממתינה" – נראה אם יספיק הכוח (והזמן) ואם המוטיבציה תישאר כמו שהיא.
שוב – שנה טובה מהבלוגספירה הדרומית-מערבית.

_______

לנוחיות הקוראים: ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, עם כל כותרות העמודים וגם את "שיחה ממתינה", ובה נושאים לפוסטים עתידיים, תוכלו למצוא שם.

 קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס כאן.

פוסט זה פורסם בקטגוריה איורים, אינפוגרפיקה, בית ומשפחה, בעלי חיים, בשדה ובניר, גלויות, גרפים, גרפיקה ממוחשבת, היסטוריה, חגים ומועדים, טבע ונוף, טיפוגרפיה, יסודות וכלונסאות, ישראל, לשון, מדע וטכנולוגיה, מוזיקה, מפות, ספרי ילדים, ספרים, סקרי דעת קהל, סרטים, עיתונות, ערים, פוליטיקה, פוסטרים, צבא וביטחון, קולנוע, קיבוץ, שילוט, שעשועים, תחבורה, תמונות, תרשימים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

10 תגובות על יום הולדת שנה ל"קווים ונקודות" ||| כולם מוזמנים למסיבה!?@%$#*&+ :)

  1. שרי אלדן הגיב:

    יום הולדת שמח !
    המשך והשמיע קול וצורה. כתבת: "אני חי…ובעיקר מתבונן". ואכן קולך "מלא הסתכלות" על סביבותיך הקרובות והרחוקות גם בזמן, גם במקום. המשך ונדדה בהנאה רבה אחריך.

  2. yigalc הגיב:

    יופי, מזל טוב ותמשיך ליהנות…!
    שנה טובה

  3. מאירה הגיב:

    מזל טוב!!! כל כך הרבה תוכן וכל כך הרבה עניין, בשנה אחת?…. כיון שהצטרפתי באמצע השנה לא הייתי מודעת ל״צעירותו״ של הבלוג. נהנית מכל דף וחיבור שכבר קראתי, ויודעת שיש המון שעוד אקרא! עד מאה ועשרים!

    • igalz הגיב:

      תודה, מאירה.
      הבלוג אמנם "צעיר", הבלוגר קצת פחות.
      הבלוג כבר עבר את ה-120 מזמן. הבלוגר בערך בחצי הדרך. המשך יבוא (כנראה).
      מקווה שתמשיכי למצוא עניין.

  4. סמדר הגיב:

    ברכות ואיחולים על כל המועדים לשמחה ועל כל ההישגים המרשימים!
    מה, כבר עברה שנה?! איך שהזמן רץ כשנהנים…
    אם לסכם בארבע מילים: עשית לי את השנה.
    אז מאחלת שתמשיך באותו אופן ובאותו קצב, כי יש עוד כמה שנים לפנינו שצריך לעשותן.
    תודה על כל הקווים והנקודות, המשך שגשוג קל ונעים – ושנטובה!

  5. igalz הגיב:

    זאת באמת ברכה יפה ומתאימה: ״שגשוג קל ונעים״. (כי גם עם השגשוג לא צריך להגזים).

  6. נ' הגיב:

    הרהורים על העוגה המופיעה כאן ועל עוגה עוגה עוגה באופן כללי אפשר לקרוא אצל זלי גורביץ במאמר שהתפרסם בהארץ
    http://www.haaretz.co.il/news/health/1.1008979
    שווה במיוחד בהתחלת שנה טובה כמו זו שמחכה לנו. עלה והגשם!

    • igalz הגיב:

      תודה נ׳. את איור העוגה-עוגה לקחתי מפוסט קודם שהוקדש כולו לספר הקלאסי המתוק הזה.
      שם גם ציטטתי וקישרתי למאמר היפה של גורביץ׳. באמת מומלץ לכל חובבי העוגות והשפן הקטן לחזור ולקרוא את דבריו, לקראת השנה החדשה.

להשאיר תגובה

