פלייליסט אישי לחג ||| עשרה שירים שנס ליחם

לכל אדם יש שם, וכמעט לכל אדם יש בלוג (אם הוא רק רוצה. זה בחינם!) ולכל בלוגר יכול להיות פלייליסט. זה מה שיפה בעידן הדיגיטלי-הוירטואלי, כל אחד יכול להיתפס לשירים שעושים לו את זה, ולנגן אותם מתי שהוא רוצה: בעיתות חג ומועד וסתם בימי חול, האדם המודרני רק צריך לגשת לקניון הגוגל הקרוב למקום מגוריו, להיכנס לחנות היוטיוב השכונתית ולנגן את מה שבא לו. הבעייה המודרנית היא שאף אחד לא חייב וגם לא רוצה להקשיב היא שוּלית. בעידן הזה – זה ממש לא חשוב. אדם לאדם זהב. (דח׳אגב הכל זהב או זאב, אין שום הבדל).

אז הבוקר, בתוך שלל האירועים והשידורים ניגשתי לחלקה הקטנה שסידרתי לי בערוגת ה״קווים ונקודות״ ואני משמיע, לעצמי ולכל מי שירצה להצטרף את הפלייליסט היומי שלי. זה לא גל״צ ולא בג״צ. המיקבץ מתאים, כמובן, רק למצברוח שלי, אף אחד לא חייב להצטרף, והוא אסוציאטיבי לגמרי – שיר מוביל לשיר, והכל, כמובן, אנכרוניסטי לחלוטין (הרי כבר אמרה לי הנכדה הראשונה, לפני שנים: ״סבא אתה לא מעכשיו״). אני גם מקבל את זה שכל השירים האלה ביחד, שנוגנו במשך 69 שנות הארץ הזאת, לא מקבלים עשירית מאחוז הצפייה של ״זהב״ של סטטיק ובנאל (שמנגן לי בראש הנכד השני). אלה החיים – הכל זהב (25,333,202 צפיות נכון לרגע הפירסום. אופס… כבר 28,444,303!)

הנה מתחילים, ונראה לאן ניסחף, הקצבתי מקום לעשרה שירים, אל תלכו לשום מקום. כלומר כל אחד יכול ללכת לדרכו. זה לא מצעד ולא ״המיטב״ – סתם שירים ישראליים. בוא נצא לדרך:

מישהו הולך תמיד איתי | עופרה חזה | מילים: רמי קידר | לחן: אפי נצר

שומר החומות | להקת פיקוד מרכז | מילים: דן אלמגור | לחן: בני נגרי

ארץ | אילנית | מילים ולחן: שייקה פייקוב

קום והתהלך בארץ | להקת פיקוד צפון | מילים: יורם טהרלב | לחן: יאיר קלינגר

אין לי ארץ אחרת | גלי עטרי | מילים: אהוד מנור | לחן: קורין אלאל

הדרך אל הכפר | רבקה זוהר | מילים: יורם טהרלב | לחן: נורית הירש

מחכים למשיח | שלום חנוך | מילים ולחן: שלום חנוך

כמו צמח בר | חוה אלברשטיין | מילים: רחל שפירא | לחן: נחצ'ה היימן

יש בי אהבה | אריק איינשטיין | מילים ולחן: ארקדי דוכין

אין לי יותר מה לומר | יגאל בשן | מילים: מירה מאיר | לחן: אפי נצר

אין לי יותר מה לומר. מה שהיה כבר עבר…

__________
לנוחיות הקוראים:
 ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, בדפי הארכיון, הכוללים כל אחד 200 רשומות.
 קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס כאן.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ישראל, מוזיקה, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

