600 קווים ונקודות ||| נפתחו חגיגות המאה ה-6 של הבלוג

זהו זה, הגעתי לשש מאות פוסטים. כהרגלי כל מאה רשומות אני מציין את זה בחגיגות עצמיות ועושה סיכום של הדרך שהבלוג (ואני) עברנו במאה שעברה.
המאה האחרונה עמדה, לצערי, בסימן ה״בּיבּיוֹפוֹביה״. זה לא משמח אותי במיוחד אבל אלה עובדות ״החיים עצמם״. יותר מדי נגררתי כאן אחרי משוּגוֹתיו של הרה״מ המכהן. אמנם כבר הצדקתי את עצמי עשרות פעמים בתירוץ ש״הוא התחיל״ ושזו ״מלחמה על הבית״ ובכל זאת הייתי שמח, כמו רבים מהקוראים כאן שאוכל להרפות מעיסוקים בפרשות ״נהנתנות-השבוע״ ולחזור לתחומי הפונטים והזוּטוֹלוגיה (יש עוד הרבה מה לספר בנושא!), סיפורי הכפר, ספרי הילדים והנוסטלגיה הישנה, ועוד נושאים שהם מהות הבלוג הזה. אבל ״נתניהו״ הוא וירוס עקשני במיוחד. ניסיתי להעביר את האייטמים הבּיבּיוֹמיים לפייסבוק של הבלוג (שבעצמו עבר סוג של מהפכה במהלך המאה האחרונה), אבל כשהבּיבּיוֹפוֹביה עלתה על גדותיה פתחתי את העמוד של ״מר כלוּם״. וזה מה שישאר אחרי לכתו של המלך מבלפור לדרכו (לקיסריה, למעשיהו או לאי בודד בקריביים, עוד נראה).

כדי לחגוג את 600 הפוסטים שפירסמתי כאן אני חוזר למנגנון הסטטיסטיקות של וורדפרס החביב עליי. ודאי שמתם לב שדירוגים ומספרים חביבים עליי במיוחד, כמו על רוב המין האנושי, מאז שהוא המציא את האפס ואת הספירה. אז הנה הרשימה ואחריה פרשנות עצמית קצרה.

הפוסטים שזכו לפופולריות מצטברת (״כל זמן״ כפי שהתרגום מציע) הגבוהה ביותר הם גם הוותיקים יותר. משמח אותי שבאף אחד מהם לא מופיע הרה״מ ״המכהן״. זה שהגורמים העוינים מנסים לגרשו מבלפור במזימות חשוכות ונפתלות.

המקום הראשון ניתן ל״גלגולו של סימן ₪״ – פוסט אינפורמטיבי-טיפוגרפי על סימן השקל לדורותיו. כנראה (עובדה מפתיעה!) שאנשים מתעניינים לא רק בכסף, אלא גם במה שמאחוריו.

במקום השני – עוד תעלומה גרפית-תקשורתית שהפוסט הזה כנראה סייע לפתור: מה קורה לדור הסמארטפון כשמכשיר-הפלא של המאה ה-21 משתתק פתאום. שמח שעזרתי ל-7,571 משתמשים לחזור לשמוע את המשפחה והחברים (נסו לחפש: ״סימן ירח באייפון״ בגוגל).

ובמקום השלישי – פוסט ישן מאוד ״איזו אות אתה הכי אוהב?״. שאלה שנשאלתי ועניינה עוד למעלה מששת אלפים חובבי אותיות. ספוילר, לא חייבים להיכנס לפוסט הישן: אני אוהב את כל האותיות (והגופנים) וזה מתפרש על עשרות, אם לא מאות רשומות של ״קווים ונקודות״ (ועוד כמה בהמתנה. מצפים שאפסיק להתעסק באקטואליה הטיפשית ואחזור לאותיות העבריות האהובות. למשל משהו נוסף על פרנקריהל הישנה והטובה שחגגה כבר מאה שנה להולדתה והפונט האופטימי ״אברהם״ ששווה פוסט מיוחד).

עוד בולטים ברשימת רבי המכר: סיפורים על קליגרפיה, אהבת השירים הרוסיים, קצת קרטוגרפיקה, תמרורים, ציורי התנ״ך והכלב בייגלה שמייצג את אהבת הספרים וחיות המחמד. ובסוף רשימת הפוסטים הפופולריים: הדיונים הקדחתניים, שתפסו תאוצה בשבועות האחרונים, בנוגע לצבעו של הדגל הכחול-לבן (צפו להפתעות בקרוב).

עד כאן. אחרון ברשימה: ״מי זה?״. לכל מי שתהה מי עומד מאחורי האוסף המגובב הזה של פוסטים לכאורה אקראיים, מפה לשם. ובכן, למי שעוד לא מכיר: אני יגאל זורע, נולדתי בגדרה (או מדויק יותר ברחובות), עליתי להתיישבות במה שאני קורא כאן ״הכפר״ במסגרת 11 הנקודות בנגב. בן 11 חודשים הגעתי לכאן ונשארתי עד היום. הייתי כמה שנים בשריון, כמה שנים במחלקה לעיצוב גרפי בבצלאל בסוף שנות ה-70 ובעוד כמה (וכמה) שנים עבדתי בתעשיית הדפוס (יש הרבה רשומות בנושא). התעשייה הזו שינתה את פניה מימי גוטנברג ועד צוקרברג, וחלק מהמהפך הזה מעופרת לפיקסלים תואר ברשומות.

ותיקי הקוראים אולי זוכרים את ההתרגשות העצומה שאחזה אותי כשגיליתי שלושה חודשים מפתיחת הבלוג, באמצעות מפת הסטטיסטיקות, שכבשתי את העולם ונמצאו לי קוראים מעבר לים, אפילו בארצות רחוקות כמו יפן וברזיל. ואולי גם את שמחתי על כך שיש קוראים לבלוג בארצות ערב.
גם בתוך השמחה הגדולה הבנתי שחלק לא קטן מה״קוראים״ האלה היו פשוט לחיצות מקש שגויות בגוגל ולא קוראים של ממש (בעברית!). אבל העניין של כיבוש העולם שימח אותי והעיר את הילד חובב האטלסים שהייתי פעם.
צילמתי גם את המפה המעודכנת של ה״קוראים״. תוכלו לראות שכל יבשות אירופה, אמריקה ואוסטרליה בידי. גם באסיה ואפריקה התקדמנו רבות. חולשה מסוימת עדיין ניכרת במרכז אפריקה ומצער אותי מאוד ששתי ארצות רחבות ידיים כמו מונגוליה ובעיקר גרינלנד נשארו יעד סגור בפני הבלוג. אולי מישהו מהקוראים חובבי המסעות מתנדב לנסוע לשם ולפתוח לרגע את הסמארטפון בקישור: http://www.kavimvenekudot.wordpress.com

מקווה להמשיך, ככל שיותיר הזמן, עם ה״קווים והנקודות״, ואשמח תמיד לשמוע תגובות, תוספות ותיקונים לפוסטים שאני כותב, מצלם ומאייר כאן בבלוג.

חג 600 שמח לכל הקוראים בחמש השנים האחרונות.
אומרים שהיה כאן שמח לפני שנולדנו, ואני טוען שגם היום יכול להיות שמח – לכל מי שמחפש את השמחה, ההיתול והזוּטות שמעבר לעניינים שנקראים ״שוטפים״.
המשך קריאה נעימה. ולהתראות.

__________
לנוחיות הקוראים:
 ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, בדפי הארכיון, הכוללים כל אחד 200 רשומות.
 קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס כאן.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אינפוגרפיקה, ישראל, ספרי ילדים, עיצוב גרפי, פוליטיקה, שעשועים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על 600 קווים ונקודות ||| נפתחו חגיגות המאה ה-6 של הבלוג

  1. נמרוד הגיב:

    כה לחי- המשך ל600 הבאים בתקווה שהראש יתפוס שם פחות מקום.

  2. סמדר הגיב:

    600 ברכות להמשך מבורך 🍷🍾

  3. מזל טוב! גאה להיות חלק מהטופ ליסט שלך (איזה אות אתה הכי אוהב)!

    • igalz הגיב:

      את רואה ״רוזה״. עברו כבר כמעט חמש שנים מהיום ששאלת את השאלה על האותיות. 6,652 קוראים לא טועים. תמיד נזכור שהיית הראשונה שזיהתה את הקווים שבין הנקודות.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.