ÄVSHÅLÖMKÕRËNSEN ||| רהיט חדש ומשעשע בקטלוג איקאה 2018

לקראת שנת 2018  יצאה חברת הרהיטים הענקית איקאה בקמפיין חדש ומשעשע. הבחירה בלשונאי המצחיקן-המיושן הד״ר אבשלום קור כפרזנטור היא לא מובנת מאליה, אבל היא מתגלה כהברקת הפירסום של השנה. לכאורה, מה לדוקטור עם ההתעסקות הארכאית בשפה העברית ולחברה השבדית הבינלאומית, ענק הריהוט שכבש מזמן את העולם וגם את לבבות הישראלים (ובסוגריים גם אותנו, שבדיוק תכננו לבקר בסניף הראשלצי, כדי להחליף כיסא STEFAN לבן שהחתולה שברה בהסח דעת, ואולי לקנות עוד כמה מדפונים ומסגרות כדי שיהיה מה לשבור מחר).

 

זה לא מובן מאליו, כי אבשלום קור הוא דמות ציבורית ידועה וישנה, שאפילו החיקויים והבדיחות עליה כבר התיישנו. אמנם הוא הכניס בזמנו רוח שובבנית-מצחיקנית-טרחנית לעיסוק בשפה העברית.
בויקיפדיה זה מנוסח ככה: ״עקב קנאותו לשפה העברית וסלידתו משגיאות כתיב וטעויות דקדוקיות בדיבור הפך שמו לשם נרדף ליודע השפה העברית, והלצות רבות על הדקדוק בעברית נקשרו בשמו״.
אבל אפשר להביע פליאה איך הדוקטור המבוגר-יחסית יכול להתחרות באסי עזר הצעיר-התזזיתי (עם רותם סלע שכבשה את רוב הפרסומות ברשת) המוכר לנו רהיטים מתחרים של ״דזיין סנטר״ באהבה עצמית חסרת מעצורים ומודעוּת (ראו את רוגל אלפר בהבחנה חריפה בנושא).

אז אפשר היה לחשוב שיש כאן טעות פרסומית, אבל הליהוק מתגלה כהברקה גדולה. דווקא אבשלום קור עם הבוֹקיוּת הישראלית המיושנת שלו, עם החולצה המשובצת והסנדלים, מתגלה בדיוק כאיש שישלב בין הקרירות הסקנדיבית של הרהיטים השבדים המעוצבים בקור ובקפדנות (למרות שלפעמים הם לא עמידים לחתולות מקומיות) לישראליוּת המיוזעת והנדחפת. וכשהוא אומר: ״כְּזַבזֵר״ באירוניה עצמית מייד מתחשק לכם לקנות עוד כיסא STEFAN או יחידת מדפים של BESTÅ.

  

  

כל מה שנותר אחרי הצלחת ההברקה – שעכשיו יציפו לכם אותה בכל אמצעי המדיה, עד שכל ילד ישראלי ידע להגיד: ״אמא אני רוצה פַּחְלוֹעַ!״‭ וא ‬זְחוּחִית‭ ,‬דּוּאֲרון‭ ‬וכְּזַבזֵר  זה להציע לחברה השבדית הפופולרית לשווק את אבשלום קור גם בסקנדיביה. אפשר תחת השם המסחרי ÄVSHÅLÖMKÕRËNSEN.

(ובסוגריים אוסיף שטוב שהחברה לא בחרה בפרזנטור אחר, גם הוא איש רהיטים ותיק שייצג פעם חברה ישראלית בשם ״רים״ שאיננה נסחרת יותר, ושמצבו היום פחות יציב ממצבו של הדוקטור הלשונאי).

(וסוגריים נוספים: על החלפת הפונט של איקאה בעולם ובישראל כבר דיברו רבות, אבל הבחירה המשונה בעברית בפונט המיקרוספטי טהומה עדיין לא מסתדרת לי עם הרהיטים המעוצבים ועכשיו גם לא עם הדוקטור קור חובב העברית. מעניין איזה פונט היה מתאים, לדעתכם, לקמפיין החדש של אבשלומקורנסן).

(וסוגריים אחרונים: כשקראתי את הביוגרפיה של אבשלום קור בוויקיפדיה גיליתי, לראשונה, ש״את שירותו הצבאי עשה כקצין בחיל השריון. באמצע שנות ה־70, כשעמדו להקים בצה"ל כוח על־אוגדתי, אימץ צה"ל את הצעתו של קור, שהכוח ייקרא גַּיִס [תוך שהוא מזהיר שלא להצמיד לכוח מסוג זה את הספרה 5, לבל יהיה גיס חמישי״]).
מה צריכה איקאה, או כל חברה אחרת, יותר מקצין שריון שהמליץ לצה״ל לגייס לשריון את המילה גַּיִס!!!.
נוע, נוע, לסניף איקאה הקרוב. סוף.

___
ואפשר גם להיזכר בפוסט מלפני שלוש שנים, על ה-HÄVITNEFETZ של שר-החוץ-שהפך-לשר-ביטחון ואיננו חשוד בכלום.

__________
לנוחיות הקוראים:
 ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, בדפי הארכיון, הכוללים כל אחד 200 רשומות.
קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס כאן.

פוסט זה פורסם בקטגוריה בית ומשפחה, ישראל, מיתוג, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על ÄVSHÅLÖMKÕRËNSEN ||| רהיט חדש ומשעשע בקטלוג איקאה 2018

  1. Georgvon1 הגיב:

    מי אמר שהוא המציא המילה גיס?

  2. Georgvon1 הגיב:

    משמע שם שהוא לא המציא המילה, אלא הציע לצה"ל להשתמש במילה קיימת.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.