עוברים לויומינג ||| נמצאה המדינה המתאימה לרילוקייישן ישראל

סוגיית ירושלים כבירת ישראל שהועלתה לראש החדשות שוב ופתחה ״סבב״ ״טיפטופים״ נוסף, ממחישה את המיקום הפרובלמטי של מדינת היהודים, כאן באמצע המידל-איסט. כבר הצעתי כאן בבלוג מספר הצעות ל״פתרון סביר״ של סוגיית המיקום הבעייתי של מדינת ישראל. בינתיים, לצערי, אף אחת מההצעות לא עלתה לדיון מעשי.

היום הגיע הזמן להצעה נוספת: במקום מידל-איסט – עוברים טיפה מערבה מהמיד-ווסט! בעידן הסופר-טראמפי בו אנחנו נמצאים – הגיע הזמן להציג את ההצעה החדשה: מדובר על המעבר מרצון של מיליוני היהודים הציונים תושבי ישראל להתיישבות במדינה אחת בארצות הברית.

מזמן גילינו שאנחנו לא לגמרי מתאימים למזה״ת שלנו. לעומת זאת – אמריקה של טראמפ מחכה רק לנו. כבר ממש אין לה סבלנות. ועם כל הכבוד, ברור שאפילו הנשיא הנוכחי, האוהד הגדול של המפעל הציוני, לא ירשה לנו להתנחל בניו יורק, קליפורניה או פלורידה האטרקטיביות. אבל מה בקשר למדינות אמריקאיות קצת יותר נידחות. למשל – ויומינג!
למדינת ויומינג (Wyoming) יש את כל הנתונים להיות מדינת ציון-יהודה-ישראל החדשה! (לאלה שיתנגדו לויתור על אדמת אבותינו, אציע בסוף הפוסט פתרון מעניין שיכול להיכלל בנספחים של ההצעה החדשה*).

רבות ישבתי וחשבתי עד שהגעתי דווקא למדינת ויומינג. כל הנתונים מצביעים על הפתרון הזה כראוי ביותר. ונראה שעם הנשיא האמריקאי הנוכחי שרק רוצה ״לסגור דיל״ – זה לא יהיה קשה.

ויומינג משתרעת על 253,554 קמ"ר (פי 12 ממדינת ישראל) והיא המדינה העשירית בשטחה בארה״ב. אבל חשוב יותר – היא הכי פחות מאוכלסת. יש בה רק כ-585,501 תושבים (נכון ל־2016) והצפיפות בה היא 2.08 נפש לקמ"ר (בישראל 399.60 נפש לקמ"ר). בעיר שאיין, בירת ויומינג יש כ-64,019 תושבים שזה בערך כמו בגבעתיים ופחות מרמלה.

נושא נוסף שייפתר ב״פרויקט ויומינג״ הוא עניין שרטוט המפות, שהוא, כידוע, אחת הבעיות הבסיסיות של מדינת ישראל. ויומינג היא אחת המדינות שהמפה שלה שורטטה עם סרגל, וצורתה היא מלבן פשוט ישר זוויות. עם המפה החדשה אנחנו צופים שתיפתר, אחת ולתמיד סוגיית השרטוט שהעסיקה אותנו במשך עשרות שנים, וגם לילדי ישראל יהיה הרבה יותר קל לשרטט את המפה בשיעורי מולדת.

היהודים־הישראלים יוכלו להביא לויומינג, שכל־כך משוועת לאוכלוסיה חדשה ומפותחת, תעשייה משגשגת, סייבר, חקלאות ומחלפים – כפי שהשכלנו לעשות בארצנו הנוכחית, בסביבה קשה אלף מונים. נוכל לקדם את ויומינג למקומות חדשים, וסביר שהשכנים החדשים יהיו קצת יותר נחמדים מהשכנים המטרידים שלנו כיום. ומי הם השכנים החדשים האלה? גיליתי שמדובר (כמו שאנחנו רגילים) בשש מדינות, שכנות מכל עברי המלבן של ״ויומינג-ישראל״: מונטנה, דקוטה הדרומית, נברסקה, קולורדו, יוטה ואיידהו. נו, תגידו מה הבעייה להסתדר עם נברסקה ומונטנה?

___
*ולאלה שחוששים לכל האתרים הקדושים וההיסטוריים של עמישראל – ברור שגם בהצעה הזו הכוונה ״לקלף״ את השכבה העליונה של ארץ-ישראל, על כל אתריה וזכרונותיה, ולהוביל אותם למקום החדש. ככה לא נאבד אפילו תל אחד מקודש, וכל אתרי התנ״ך יגיעו למקומם החדש ב״ויומינג־ישראל״.

אני זוכר (ואולי גם אתם זוכרים) שהצעתי כבר יותר מהצעה אחת בסגנון הזה.
אלה היו רעיונות שקדמו ל״רילוקיישן״ החדש ועד עתה לא נדונו, לצערי, בוועדות המתאימות:
1. העברת ישראל בשייט ודחיפה למיקום חדש ליד קורסיקה, קרוב לריביירה הצרפתית ולברצלונה.
2. העברת רצועת עזה בדחיפה קלה למיקום סמוך לכרתים והפיכתה ליעד תיירות מועדף.
3. בניית ישראל הדו-קומתית ופתרון שתי המדינות לשני עמים עם שכנות טובה.
4. העברת תל אביב למיקום חדש באיזור האיים היוונים.
5. חילופי אוכלוסין עם נורבגיה תוך ניצול המבנה המאורך הדומה של שתי המדינות.

  

  

והוצע כאן (בסוף הפוסט המקושר) גם כיוון לפתרון קצת פחות סאטירי/פרודי/ציני. כמובן שגם אותו איש לא ניסה לבדוק:

__________
לנוחיות הקוראים:
 ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, בדפי הארכיון, הכוללים כל אחד 200 רשומות.
קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס כאן.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ישראל, מפות, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על עוברים לויומינג ||| נמצאה המדינה המתאימה לרילוקייישן ישראל

  1. נ מעבר לדשא הגיב:

    רוץ לראות את התערוכה aaza visitor center במוזיאון תל אביב. להתפקע מצחוק ומצער

    • igalz הגיב:

      ראיתי ב-Vimeo את עבודת הוידאו הישנה והמבריקה של תמיר צדוק, שמסקרת בסרטון סטירי את ״תעלת עזה״. מסתבר שלא המצאתי שום פתרון. הכל היה מונח מול עיניהם של ״הקברניטים״ כבר ב-2010.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.