״אש ידידותית״ ||| תסריט דימיוני לסרט הוליוודי חדש שיצית תקווה במזרח התיכון

תסריט לסרט הוליוודי שיופק בהוליווד בשנה הקרובה. בה״ע (בעזרת העם). הוספתי את האמוג׳י עם הכותרת ״היתול בלבד״ אחרי שכמה פעמים לא הובנתי כהלכה.

פתיחה: זמנים עתיקים, לפני אלפי שנים, אייבּרהם-אברם (ליאור אשכנזי עטור זקן תנ״כי ומצנפת ממחסן התלבושות) מתגורר באוהל ישן בפרבר צדדי של העיר חוֹרָן (Hauran). הוא חשוך ילדים ובתוך האוהל מחכה לו Sarah (גל גדות בלבוש מסורתי צנוע). הם משוחחים ביניהם בשפה שמית קדומה ושרה מציעה לו את הגר (נטלי פורטמן, אם תסכים להשתתף בהפקה) כאשה נוספת [הערה פוסט פמיניסטית: זה היה מזמן, היום זה לא יכול לקרות].

אחרי תשעה חודשים נולד בבית חולים ״עמק־חוֹרָן״ תינוק יפהפה וחזק שנקרא ישמעאל (מוחמד סלאח, אם יסכים להשתתף בסרט בזמן פגרת הליגה). עוברים עוד כמה חודשים וגל גדות יולדת את יצחק (אלון אבוטבול). שני האחים לא מסתדרים כל כך טוב [לצלם כמה מאבקים פיזיים פוטוגניים, עם דם, צפרדע, אש ואבק] והקרבות מסתיימים כשאברהם מגרש את נטלי פורטמן ואלון אבוטבול למדבר, שייבנה במיוחד לצורך ההפקה באולפני יוניברסל בלוס אנג׳לס.

כרזת הסרט ״אש ידידותית״, קיץ 2018 (על בסיס הציור ״גירוש הגר״; חבריאל מטסו, 1650)

[הפסקה לצורך הצטיידות בפופקורן ומים בטעם תפוח]

חוזרים מההפסקה: קפיצה של 3000 שנה קדימה. בניו של יצחק מתגוררים בבתים מטופחים בכפרים ירוקים, ומעבר לגדר בניו של של ישמעאל חיים בערים וכפרים ישנים והרוסים, עם מעט מאוד מים וחשמל. בני ישמעאל משלחים עפיפוני־אש ובלוני־תבערה [להמחיש באמצעות טכנולוגיות תלת־מימד משוכללות] לעבר הכפרים הירוקים, ובניו של יצחק תוקפים במטוסי קרב משוכללים עמדות ריקות שהוכנו מבעוד מועד על ידי צוות ההפקה. הקרבות הוירטואליים נמשכים חודשים ארוכים ואפילו שנים [הערה להפקה: לקצר בקרבות האש והשמדת המוצבים, הנושא קצת מייגע וטרחני, ולצופים לא תהיה יותר מדי סבלנות].

האיזור של בני יצחק, המכונה שטח אש (fire space) הופך עם התקדמות העלילה לגוונים של שחור ואפור (grayscale) והסרט מאבד מצבעי הטכניקולור של המערכה הראשונה, בכפרים של בני ישמעאל בתים נחרבים ואנשים רצים אל הגדר עם דגלים ובלונים במירוץ של מיואשים שנעצר לפתע.

מערכה אחרונה (עוד לא נכתבה סופית): אחד מנכדי־בני־ניניו של יצחק רואה אור גדול [להמחיש באמצעים של טכנולוגיית מציאות רבודה של מחלקת האפקטים המיוחדים] הוא נעמד על הר גבוה [שייבנה באיזור הצילומים לשימוש הסרט ויועבר למוזיאון עם גמר הצילומים] וקורא בקול גדול באנגלית שתתורגם לשפות שמיות עתיקות: "No more war. No more bloodshed".
המונים משני צדי הגדר [יש לגייס לפחות 400,000 סטטיסטיים] נעצרים באופן פתאומי ונעים בתנועה איטית ומוקסמת אל ההר עם הנביא [בגילומו של צ׳רלטון הסטון, או עומר אדם]. הגדר מפורקת במבצע משותף של שתי הקבוצות. הסטטיסטים נופלים איש אל זרועות אחיו.

The (Happy) End 

כותרות נגללות בתנועה מלמטה למעלה:
– שמות השחקנים המשתתפים בהפקה
– שמות הבמאי והעורך והאחראי על האפקטים המיוחדים
– שמות עוזרי ההפקה והצוות הטכני

עם סיום גלילת הכותרות תתגלה בצד דמות עגומה הלובשת שק ועניבה, בפנים עגומות הוא יישמע ממלמל: ״לנצח נאכל חרב… לנצח נאכל חרב… לנצח נאכל חרב… אמרתי לכם… אמרתי לכם…״
המסך יוחשך בהדרגה וקהל הצופים ייצא מהקולנוע ל״ארוחת בוקר ישראלי זוגית״ עם לחם כפרי וקפה הפוך לגמרי.

__________
לנוחיות הקוראים:
 ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, בדפי הארכיון, הכוללים כל אחד 200 רשומות.
 קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס כאן

 

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה ישראל, מלחמה ושלום, קולנוע, שעשועים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s