בתוך כל הסמטוחה של הבחירות החוזרות שמפריעות לאזרחי המדינה להעביר את אוגוסט בשקט בים, שוב בולט היעדר המקוריות בביטוי הויזואלי של פרסומי המפלגות.
אחרי שסוף סוף התגבשו הרשימות והגושים המעודכנים להצבעה בקלפי בספטמבר, עברנו על כל תמונות הנושא בדפי הפייסבוק של המפלגות ומצאנו שדבר לא נשתנה. ולמרות זאת אנחנו, ככלי תקשורת אחראי, ממשיכים לדווח מהשטח המשמים למדי.
העתקנו את כל תמונות הנושא המעודכנות של כל המפלגות שצפויות לעבור את אחוז החסימה ונציג כאן את המעניינות (לכאורה) שבהן, עם הערות קצרות על כל אחת. הזמן דוחק וצריך ללכת לים (או לממ״ד) בעוד כמה דקות.
כדי לא להעמיס יותר מדי נסקור בפוסט הזה רק ארבע מפלגות. ואולי, נחזור לאחרות, ככל שיותיר הזמן, בהמשך האירועים.
⬅️ נתחיל במפלגת כחול לבן שמשתווה בסקר האחרון לליכוד, ועוד רגע ועוד כמה דרמות ביטחוניות או טלוויזיוניות, תעבור אותו. ארבעת הרמטכ״לים (שלושה מהצבא ואחד מהטלוויזיה) מופיעים בבאנר עם מבט בוטח הנעוץ מעל ראשו של הצלם. כצפוי, גנץ מוגדל ב-110% לעומת האחרים ומוקפץ לפנים כשיאיר לפיד מוגבה קצת מעל גובהו האמיתי וגם לו מבט נחוש. שני הרמטכ״לים הנוספים נותנים חיפוי מימין ומשמאל כמקובל בכל תרגיל צבאי. (בדף נוסף של כחול לבן ארץ ישראל היפה מופיע בני גנץ לבדו בדמותו של פול ניומן הנועץ מבט כחול־לבן אל האופק).
⬅️ מפלגת הליכוד עוד לא התפנתה לשים תמונה מעוצבת של המנהיג הנצחי. הוא כנראה עוד לא גמר את הסידורים בחדר האיפור, לכן שמו שם סרטון עם דגל הליכוד מתנפנף בצורה קצת מוזרה: קצה הדגל, עם תחילת הלוגו, מלופף ומסובך, בצורה סימבולית, סביב המוט. משל למצבו של החשד״ר שעוד לא מצא מה עוד אפשר למכור לעם (שמוכן מצידו לקנות כמעט הכל, לדעת פרשנים מיושנים).
⬅️ המפלגה המפתיעה עם השם המקורי ״ימינה״ מסתבכת לא פחות. יש בעייה (גם היא סמלית) בעובדה שהשפה העברית נכתב מימין לשמאל, ולכן ככל שתטה את האותיות ימינה ותגיד: ״ימין, ימינה, חדש, יהודי״ – עדיין נראה מבחינה גרפית שאתה מוביל שמאלה. את הבעיה הגרפית הזו ניסו לפתור עם ה״חץ״ (שנראה כמו מטוס נייר שהילדים מעיפים במסיבות בגן) שמסמן ״ימינה״. אלא שכאן נוצרת התנגשות של כיוונים – שאפילו דמותה הפוטוגנית של איילת שקד המופיעה בסוף האנימציה – לא פותרת אותה.
המלצתנו לבחירות הבאות: עזבו את המילה ימין ותתרכזו במילים פחות פרובלמטיות(?) כמו: בית, לאומי, איחוד. ותמיד, כמו שלימדו אותנו בשיעורי פירסום ועיצוב, כדאי להוסיף את המילה ״חדש!״. בעיקר אם אין שום דבר חדש תחת ה״שמש״ (הכפופה לשימוע).
⬅️ ונסיים עם מי שצפוי להיות ״הפתעת הבחירות״ ו״מכתיר המלכים״ – אביגדור ליברמן. היחידי שלא משנה את הקמפיין שלו. שוב 85% כחול (עם גוונים). מבט ערמומי (אבל מכובד), נגיעות אדום (כהה!) מתחת ל״לא למדינת הלכה!״ וגם בעניבה. לוגו המפלגה מופיע כחתימה קטנה למטה. הצניעות בהתגלמותה. על זה בדיוק אמר השדרן יורם ארבל (בהיפוך קטן של המסר): ״ככה כן בונים חומה, ככה כן בונים חומה״
זה מה שאמרנו…
המשך (אולי) יבוא.
_____
לנוחיות הקוראים: ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, בדפי הארכיון, הכוללים כל אחד 200 רשומות.
קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס כאן