האפליקציה של האפליקציה ||| הדבר הבא בחנות המשחקים של הסמארטפונים. אנגרי-בירדס – אאוט. כיפה-על-חוט – אין!

כפעיל אקטיבי חדש בשדה הבלוגוספירה (50 פוסטים בפחות מחודשיים!) אני חייב להתוודות שלא הכרתי את ההיקף העצום של הפעילות האנושית בתחום זה, עד לפני חודשיים. כלומר, קראתי מדי פעם כמה בלוגים, בעיקר בנושאים מקצועיים, אבל לא שיערתי את מלוא ההיקף. 57,218,291 בלוגים יש רק בוורדפרס. זה בערך 2% מהאוכלוסיה הבוגרת בעולם, ואם נוציא את כל אלה שאינם מחוברים לרשת יש להניח שאחד מכל עשרה הומו-סאפיינסים כותב בלוג. מי קורא את כל זה, זו שאלה אחרת.
במחקר שטחי שערכתי גיליתי ששוק הבלוגים נחלק לכמה תחומים עיקריים: יש את "הדוקטורנטים-גבוהי-המצח" המתנצחים עם דוקטורנטים אחרים (ואפילו "פרו-פסו-רים") בהקשרים היסטוריוסופיים של תרבות גבוהה. יש כותבי יומנים אישיים, שמעניינים, במקרה הטוב, את המשפחה בלבד. אחוז ניכר מהבלוגים עוסק באוכל – תחום שבלשון המעטה אומר שמומחיותי בו אפסית (כפי שאומר ידידי ה"י, אינני מבחין בין גרנולה, פנאקוטה, מוצרלה וסלמונלה). אבל תחום אחר שגם הוא נפוץ בבלוגוספירה (המילה הזאת עצמה כבר מעלה אותי ואת אחי-כותבי-הבלוגים, לאיזו אטמוספירה סטטוספירית נעימה) הוא תחום מלאכת היד והתפירה. ראו למשל דוגמאו זו וגם זו. בתחום יצירתי זה יש לי בהחלט מה לתרום.


אפליקציית בד ממשית שעוצבה ע"י המחבר ונתפרה ע"י אשתו בשנות השבעים

כידוע חלק גדול ממלאכת היד נעשית בתחום תפירת ציורים מגזרי בדים. מה שנקרא בשפת התפירה –אפליקציה. והנה זה עתה פיתחתי את האפליקציה החדשה לסמארטפונים – אפליקציית "האפליקציה"!
האפליקציה הזאת שואבת את דימוייה מעבודת האפליקציה של תפירה ידנית של בדים גזורים וצבעוניים. אפילו אצלנו במשפחה נשמרו כמה מעשי אמנות שכאלה, שעברו מדור לדור והיו תלויים מעל מיטות הילדים במשך שנים רבות. כמקובל אצלנו הם נשמרו במצב מצוין שאיפשר לי את הפיכתם לאפליקציית סמארטפון מגניבה ומדליקה, שהולכת לכבוש את העולם!

אפליקצייה חדשה שפותחה ב-2012 והולכת לכבוש את שוק המשחקים העולמי

וזהו העקרון של האפליקציה שהולכת להפוך את "אנגרי-בירדס" לציפור חולפת ואת "פרוּיט-נינג'ה" לפירות יבשים: המשתמש מקבל לידיו גזירי בד דיגיטליים מפוזרים ומחט עם חוט וירטואלי באורך שונה (על כך בהמשך). עליו לייצר אפליקציה לפי הדוגמא המופיעה על המסך, לרגע קצר. החוט הווירטואלי משמש לתפירה על-ידי לחיצה כפולה או תנועת משיכה של האצבעות ה"רוקמות". זוהי טכניקה לא קלה שאינה פשוטה יותר מהמומחיות שפיתחו שחקנים רבים בהשלכת-ציפורים-לתוך-מבנים-רופפים, או חיתוך-אימפולסיבי-של-פירות-תמימים, או דיבור-אל-חתול-ממזר-החוזר-על-דברי-המשתמש. לקוראינו הבלתי-מעודכנים (יש כאלה?) אומר שכל אלה משחקי סמארטפונים פופולאריים ביותר שהפכו את מפתחיהם לעשירים כקורח, או לפחות כדנקנר.

אביזרי האפליקציה "כיפה-על-חוט": חלקי בדים דיגיטליים ומחט וירטואלית עם חוט וקטורי

לא כל אחד יכול להצליח במשחק החדש, ובוודאי לא בפעם הראשונה. יש לתרגל את הקשר בין האצבעות לחוט ולמוח. זוהי אפליקציה חינוכית, יצירתית וספורטיבית! כמובן שהגירסה הראשונית שתשווק בקרוב בכל חנויות האפליקציות ובחנויות הבדים בדרום תל-אביב, לאייפון ולאנדרואיד, תהיה חינמית!!!


אפליקציית בד ממשית נוספת שעוצבה ע"י המחבר ונתפרה ע"י אשתו בשנות השבעים

וכדי שלא תחשבו שמעשה האפליקציה הוא כל כך פשוט, צרפנו את "מאחורי הקלעים" של העבודה הרבה שהושקעה בתמונה האמיתית שנעשתה מגזרי הבדים. וכמובן שגם בתיכנות האפליקציה לא חסכנו בעבודות תשתית והמשחק ממש תפור עליכם.


מאחורי הקלעים של אפליקציות הבד שנמצאו בעליית הגג

המודל העסקי שלנו הוא להרוויח רק מגירסת אפליקציית "כיפה-על-חוט פר"© שנמצאת בפיתוח מתקדם (וכוללת חוט וירטואלי באורכים שונים, על פי מחיר המשחק), ומאפליקציית ההמשך "נמר-של-בד 2.0". אנחנו צופים להצלחה מדהימה, בגלל הוויזואליות והאינטואיטיביות היצירתית שמעשה האפליקציה דורש (גם בעולם הבדים האמיתי וגם בעולמנו המדומיין).


האפליקציה החדשה משולבת במערך האפליקציות העולמי

בינתיים אנחנו מתכוונים לחתום על חוזה עם פייסבוק להעלות את האפליקציה כמשחק חברתי, בו מספר משתתפים מנסים בכוח חוכמת ההמונים לתפור את כל חלקי האפליקציה כשהחוט הווירטואלי (שם רשום) המקשר, עובר ממשתתף למשתתף, על פי החלטת מועצת השבט.
מומחי אפליקציות באמריקה כבר מגלים התעניינות רבה בפיתוח שלנו, אבל אנחנו לא ממהרים להנפיק את החברה שהקמנו -"קווים אנד נקודוט.קום" או באנגלית "Kavim&NekuDot.com" – בוול-סטריט ומחכים ששווי השוק יעלה. בינתיים גייסנו משקיעים והמתכנתים והמהנדסים שלנו כבר עובדים על המשחק החדש "נמר-של-נייר" או "טייגר-לילי" המאפשר תפירת תמונת-נייר של נמר-ללא-שפם, בעזרת חוט משופר המורכב מפיקסלים גמישים המשנים את צורתם בהתאם ללחיצת המשתמש.
לא נתנזר גם ממרצ'נדייזינג. דמויות האפליקציות של כיפה-אדומה 1.0 ונמר-של-בד 2.0 ישווקו על-ידי זכיינים ככריות, כדורים, בובות ספוג וספרים דיגיטליים עם כריכה קשה, ואנחנו צופים שפעילות זו תתפוס בעתיד 43% מהכנסות החברה.

כמובן שאנחנו לא תמימים וצופים שאנשים פחות יצירתיים יחקו את התוכנה תוך כמה שבועות, לשם כך שכרנו סוללת עורכי דין בכירים, וכבר אנחנו מזהירים אתכם שהאפליקציה שלנו מוגנת על פי חוק הקניין הרוחני התשכ"ג, וכל מי שינסה לעקוף את החוק יקבל מחט בת….
ובינתיים – אתם מוזמנים לשחק בגירסת הדמו, שתוכלו להוריד בקרוב בכל המקומות הנכונים.
שיחקנו אותה!

ועיקר שכחתי
הבטחתי דיווחים בקשר לחיטה המונבטת-בצלוחית-הפלסטיק. ובכן, אחרי שקיבלתי עצות ממומחי חקלאות בביתי, שיש לכסות את הצלוחית ולשמור במקום מוצל וחשוך, אני שמח לדווח על 61 אחוזי נביטה בשדה החיטה הניסיונית שלנו. בקרוב התמונות, גם באינסטגרם. ואולי נקים קבוצת פייסבוק מיוחדת "אזרחים למען החיטה" (למרות כל הסמטוכה שהמהפכה החקלאית הביאה עלינו לפי גירסת רוזה מרציפן ויובל נוח הררי (בזה הסדר, ראו בתגובות).

פוסט זה פורסם בקטגוריה איורים, בית ומשפחה, פוסטרים, שעשועים, תמונות, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על האפליקציה של האפליקציה ||| הדבר הבא בחנות המשחקים של הסמארטפונים. אנגרי-בירדס – אאוט. כיפה-על-חוט – אין!

  1. סמדר הגיב:

    אין ספק ששיחקת אותה! טוב להתחיל את היום בחיוך, שלא לומר בפרצי צחוק בלתי נשלטים…
    בתור נציגת הקוראים הבלתי-מעודכנים, שמבינה באפלקציות של סמארטפונים בערך כמו שאתה מבין בבלוגי אוכל –
    אני יושבת ומשתאה נוכח השליטה שלך בתחום האפלקציות, הממוחשבות בכלל, והתפירתיות בפרט.
    באופן ספציפי, מתרשמת במיוחד מהצד האחורי של האפלקציה שהצגת, מהמראה משובב הנפש של קווי המִתְאָר ונקודות המִתְפָּר של האפּ. (שווה להעלות ליוטיוב את תקציר המייקינג-אוף, תקבל עוד כמה מליוני צפיות).
    אבל הכי-הכי עשה לי את זה: שם החברה הקליט-קולע. "קווים אנד נקודוט.קום". שוס אדיר! תגיד, חשבת פעם להיות קופירייטר…?

    ובתור נציגת העוקבים של יומן הרשת האישי שלך, שמעניין בעיקר את המשפחה, המשפחה המורחבת, החברים, החביירים, חברי הפייסבוק, גולשים מזדמנים, ומבחר בלוגרים מביני-עניין מרחבי הבלוגוספירה – אני אומרת לך: תפרת פה עסקה משתלמת במיוחד, סטארט-אפ שעוד לא היה כמותו, בקרוב האקזיט.
    אני בטוחה שחברי הוועדה הכלכלית יתרשמו גם הם מהמודל העסקי המבטיח שהצגת, ויאשרו אותו לאלתר, מתוך ראיית פוטנציאל הרווח הברור הטמון בה*.

    רק אם יורשה לי לבקש, בשולי הדברים, ליד האוברלוק – להזיז קצת הצידה את המחט שנעצת בלבה של כיפה אדומה המסכנה, שהיא לא תרגיש שעשית את כל זה על גופתה המתה… ושלא תיווצר אפילו מראית עין שגם אתה הפכת לטייקון תקשורת והתמליינת – על חשבון א-עם.

    לך על זה, ובהצלחה!
    *הצלחתך – הצלחתנו (ליטרלי).

    • igalz הגיב:

      לפי הרייטינג, בינתיים לא נרשמה עדיין ההצלחה המובטחת של אפליקציית האפליקציה, אבל אנחנו עוד אופטימיים, כל ההתחלות קשות. וכל הנקודוט מובילות אל היעד שקבענו. פשוט בוול סטריט עסוקים עם סנדי, ואין להם זמן בינתיים לכיפה אדומה עם או בלי מחט לב.

  2. תודה על הקרדיט!
    האפליקציה שלך מאממת.

    • igalz הגיב:

      חשבתי שהיא מדאימהההההה!!!!!!!!
      הקרדיט מגיע לך בהחלט, חבל שלא עשית מהמהפכה החקלאית ספר רבמכר כבר ב-2009.
      היום היית יכולה לנוח ולפלות כינים במקום לכתוב/לא לכתוב בלוג.

  3. הלל ניו הגיב:

    אני מפציר בך להפנות עורף לחוקי הקניין הרוחני המרושעים, להצטרף אל קהילת הקוד הפתוח הגדלה והולכת ולהפיץ את האפליקציה עם רשיון של תוכנה חופשית

  4. igalz הגיב:

    אשקול את העניין, למרות שנטיותי הסוציאל-קפיטליסטיות ממריצות אותי למקסם את הרווחים מההמצאה המהפכנית כבר ברבעון הראשון של שנת הכספים 2013 (תש"מס-תשמ"ע).

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.