עין גדי, עין גדי, מה היה כי צמחת בשממה ||| והלב יהרהר ויחמוד… והלב יהרהר ויחמוד…

בנימה אישית 50.0 – מהגיהנום לגן עדן –  עין גדי – בארי 2ב💔❤️‍🩹❤️

אין לי עוד ממש כוחות לחזור לכתוב בבלוג פוסטים מלאי מילים, ציורים ותמונות כמו שהייתי כותב במשך יותר מעשר שנים. למרות שמתרוצצות לי בראש (המבולבל קצת, אם לומר בכנות עכשווית) הרבה רעיונות לנושאים של פוסטים. אני יודע שלאף אחד, בימים טרופים אלה, אין כוח לאוסף מילים של יותר מעשרים, (מקסימום 36 מילים) + חמש (מקסימום 8) תמונות.
לכן מספיק שיש לי שלושה ״פייסבוקים״:
1. ״יגאל זורע״ – פרופיל אישי הפעיל עכשיו יותר מתמיד.
2. ״קווים ונקודות״ – דף של הבלוג בשם הזה שפעילותו די מצומצמת, בעיקר העלאה של פוסטים ישנים שהותאמו לאירועים האקטואליים, עם תוספת (באדום) המתייחסת לימים טרופים אלה.
3. ״תמונות בארי״ – דף שהכיל ב״ימים האחרים״ רצפי תמונות נוסטלגיות של קיבוץ בארי וכמה תמונות מהמאורעות אקטואליים – כמו חג העומר בשדה ב-2021. עכשיו כשקיבלתי גישה לאוצר העצום של תמונות ומסמכים מארכיון בארי, מצאתי דברים מרתקים כדי לספר, לעצמי ולכל מי שרוצה לשמוע, על בארי – בעבר, בהווה ובעתיד. אני יודע שכמו בכל קיבוץ, גם כאן לא כל מה שאני מפרסם מתאים לכולם, אבל היתרון של האינטרנט והפייסבוק הוא שכל אחד לוקח מה שמתאים לו ומתי שבא לו. תמיד אפשר לכבות את המסך וללכת לחדר־אוכל או ללובי להדלקת הנרות.

מאז שאנחנו בעין גדי, ואחרי שגיליתי שיש הרבה דברים משותפים לעין גדי ולבארי (כמו לעוד הרבה קיבוצים) אני מעלה מדי יום־יומיים גרפיקה כלשהי בנושא המחבר בין הקיבוצים (״הכפרים״ בלשון הבלוג הזה) – מין תמונה שמבטאת את ההרגשה שכאן בעין גדי זה סוג של גן עדן – עם הנוי המקסים, הכולל צמחייה שאין בשום מקום בארץ, וגם עם הציפורים, ובעיקר עם האנשים הטובים שנחלצים לעזור בכל דבר. החלטתי ב״ישיבת המערכת״ להעלות עוד כמה ״גרפיקות פוטושופ״, בשביל ״הארכיון האישי״. כי מי יודע כמה עוד יסחוב המק הנייד שלי והדיסקים שמחוברים אליו? ומה יילד יום?! (או לילה…?)

בחודשיים האחרונים התחלתי לעשות מה שקראתי לו ״גרפיקו־תרפיה״, סוג של ביטוי אישי וקבוצתי. בתחום האישי – אין לי בעייה לשתף, לצלם ולאייר מה שבא לי. כמובן עם הדגשה שזה לא ״דברי המזכירות״ אלא ״בנימה אישית״ וכך גם מסומנים הפוסטים. מי שלא מתאים לו, תמיד יכול לחזור לגוגל או ליוטיוב או אפילו לדשא של השכן.

ואם כבר אמרתי ״יוטיוב״ – זה בדיוק מה שמקשר את 540 המילים לפוסט (או פוסטון) המוזיקלי הזה. אנחנו שייכים לקהילת בארי הקטנה (כמה עשרות, משהו בין 50 ל-70) שהגיעה לעין גדי. מקבלים אותנו בצורה מחבקת שממש אין מילים מספיקות להודות לאנשי הקיבוץ הזה. עין גדי היא גן עדן (אולי זה אפילו משחק אותיות כלשהו).

בימים אלה מתנגנים לי כמה שירים בראש שכבר שיתפתי בפוסטי אחרי המלחמה הקודמים. היום שמעתי באייפון בדרך היפה לחדר־אוכל של מלון עין גדי, דרך שעוברת ממש מעל נחל ערוגות, את השיר הנוסטלגי ״עין גדי״ שכתב איתן פרץ והלחין דב אהרוני. חיפשתי ביוטיוב ומצאתי מספר ביצועים מרגשים של השיר הקלאסי הזה שבימים אלה אנחנו מתחברים אליהם כל בוקר מחדש. ​ 💔❤️‍🩹❤️

עין גדי
אריק איינשטיין
מילים: איתן פרץ; לחן: דב אהרוני

ים המוות הכחול בלאט ינוע
וממעל עננה קטנה תשוט.
עץ האשל בדממה יזוע
וכל קו בחול יפה חרוט.
האדמה תצהיב בלהט שמש
ואבק מחניק יעוף ברום
אך עין גדי לא תיבול בכמש,
בה ישלוט גוון ירוק וחום.

עין גדי, עין גדי
מה היה כי צמחת בחמה
עין גדי, עין גדי
איך פלגים בך חותרים בשממה
עין גדי, עין גדי,
בך היופי יופע בכל הוד
והלב יהרהר ויחמוד
והלב יהרהר ויחמוד.

ים המוות הכחול בלאט ינוע
וכל הר בו יתנשא גאה ורם.
נחל ערוגות, זה הידוע
מהלכו יישיר אל תוך הים.
האדמה תצהיב בלהט שמש,
אך עין גדי היא נווה מדבר
יום חדש אינו דומה לאמש
ועתיד מזהיר צופן לה המחר.

עין גדי, עין גדי…

אריק איינשטיין שר ״עין גדי״

 

גידי גוב ויהודית רביץ שרים ״עין גדי״

 

יוני רכטר ויהודית רביץ שרים ״עין גדי״

 

יגאל בשן שר ״עין גדי״

 

הגבעטרון שרים ״עין גדי״

 

נתן כהן שר ״עין גדי״

כל הביצועים יפים – תוכלו לשמוע מה שתבחרו, או את כולם. עין גדי תהיה תמיד בלב שלנו, גם כשנחזור לבארי שבלב.

__________
לנוחיות הקוראים: ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, בדפי הארכיון, הכוללים כל אחד 200 רשומות.
קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס כאן (כאן חל ״אירוע״ והדף של הבלוג שובש, בינתיים נתכתב דרך דף חדש ״קווים 23״) – המעוניינים יכולים לנסות להיכנס כאן – ״קווים 23״

פוסט זה פורסם בקטגוריה בעלי חיים, היסטוריה, טבע ונוף, ישראל, מלחמה ושלום, סיפורי הכפר, קיבוץ, שירים ופזמונים, שעשועים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על עין גדי, עין גדי, מה היה כי צמחת בשממה ||| והלב יהרהר ויחמוד… והלב יהרהר ויחמוד…

  1. Abraham Elhanan הגיב:

    יגאל יקירנו, אל תפסיק לעולם! כתיבתך השנונה מאירה לנו את החושך!

  2. עין גדי הוא שיר יפיפה. לא הייתי מודע לכך שיש לו כל כך הרבה ביצועים. ותודה לך על כך.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.