״גשמי ברכה 2023״(?!) ||| פוסטר משנות התשעים מקבל תפנית מפתיעה ומתאים את עצמו לאירועי 2023

הפוסטר ״גשמי ברכה״ עוצב וצויר בתחילת עידן המחשב הגרפי בדפוס בארי (ובעולם…). הוא התאפיין בשרטוט של קווים דקים ומילוי המשטחים בצבעים בהירים המתארים את ישראל הישנה, לפי תחושותיו של מי שנולד ב-1948, חצי שנה אחרי המדינה. נעזרתי בתוכנה הגרפית FreeHand מבית Aldus של שנות ה-90 של המאה שעברה. הפוסטר היה חלק מסידרת פוסטרים המתארים בצורה סימבולית־גרפית, ביחד עם ״התחנה המרכזית״ ו-״3 מכתשים בנגב״ את האהבה וההזדהות עם המדינה הצעירה והצנועה (באופן יחסי להיום לפחות…).

 

עכשיו כשאני משתייך (אם לחזור לגוף ראשון יחיד, מה שדי קשה למי ששייך לדור ה״אנחנו״ הרבה לפני עידן ה-״אני־אני־אני״) לקבוצת ה״מפונים״ או ה״מחולצים״ (איזה מילים קשות) של בארי (״אתה מבארי? אוי ואבוי! / היית שם? אוי! / לאן אתם הולכים / אוי אוי אוי…״ – ראו כרזה אקטואלית משמאל. אפשר להגדיל בלחיצה) ולמרבה המזל נמצא בגן העדן של עין גדי – בחרתי לעשות וריאציה על הפוסטר ״גשמי ברכה״.

אין הרבה מה להסביר – המבין יבין, ומי שלא יבין יכול לזפזף למהדורות החדשות הבלתי מסתיימות, שבכל אחת מהן מופיע לפחות אייטם אחד על ״בארי שלנו״.

בחרתי לייצר מדינה קטנה, שהיא בארי היקרה שלנו שהשארנו אי־שם ועוד מעט נחזור אליה לביקור 5.0 ואח״כ להתיישבות מחדש. שיכפלתי (בפוטושופ כמובן, היום לא צריך יותר טוריות וטרקטורים)  והזזתי אותה לארגז ״עין גדי״ שגם אותו לא התקשיתי ״לייצר״. וככה אי שם ליד ים המלח שבמזרח, במקום שנראה כמו גן עדן (לא רק נראה…), עם הנוי הכי יפה בישראל שכולל עצי באובב ענקיים והרים נפלאים ממערב – מתקיימת כיום קהילת בארי 2ב (רמז לעבר השיריונאי, אי אפשר בלי זה בימי האבק והעשן האלה).

הנה הפוסטר המלא בגירסת דצמבר 2023 ואחריו ״גלויה״ שגזרתי מהפוסטר שמתמקדת במקומה של ״בארי 2ב״ בתוך עין גדי היפה.

זהו, אלה היו 327 מילים על התחושה האישית באמצע דצמבר 2023, כאן בים המלח שספג הרבה דמעות במהלך הדורות וממשיך להתרוקן עקב סיבות שלא נפרט כאן.
באהבה ובהוקרה לקהילת עין גדי הנהדרת שעוטפת אותנו ועוזרת להעביר את התקופה הקשה ביותר בתולדות עמישראל בארצו (״ארצנו״).

__________
לנוחיות הקוראים: ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, בדפי הארכיון, הכוללים כל אחד 200 רשומות.
קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס כאן (כאן חל ״אירוע״ והדף של הבלוג שובש, בינתיים נתכתב דרך דף חדש ״קווים 23״) – המעוניינים יכולים לנסות להיכנס כאן – ״קווים 23״

פוסט זה פורסם בקטגוריה איורים, בית ומשפחה, גלויות, היסטוריה, טבע ונוף, יסודות וכלונסאות, ישראל, עיצוב גרפי, פוסטרים, צבא וביטחון. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

10 תגובות על ״גשמי ברכה 2023״(?!) ||| פוסטר משנות התשעים מקבל תפנית מפתיעה ומתאים את עצמו לאירועי 2023

  1. levdave הגיב:

    ענק, כהרגלך. נכתב מתוך כלוב הזהב בו נתונים אנשי נירים במלון המלך שלמה אילת. אין סופרלטיבים כדי לתאר את היחס והטיפול שהם מעניקים לנו.

    • igalz הגיב:

      תודה, דוד. נירים ובארי באותה סירה.
      לפי הפוסטר אתם עדיין בתוך הארגז.
      אנחנו בעין גדי קיבלנו ״ארגזון״ חדש.

  2. צביק רוזנברג הגיב:

    מקסים כתמיד ומשמח שאתה שוב קולח כמו בעבר.

  3. תרצה הכטר הגיב:

    ליבנו איתכם בכל התהליך אותו אתם עוברים

  4. נ' שגלתה מהדשא הגיב:

    כבר לא מעבר לדשא אלא מעבר לכביש 90, אבל באותה קלחת. נקום ובנינו

  5. ערי וליש הגיב:

    היי יגאל מעריך את שמירתך להיסטוריה הברוכה של דפוס בארי

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.