אלדד הצרצר? ||| האם אנחנו צופים בג׳ימיני קריקט? ומי הוא פינוקיו בסרט הזה?

ג'ימִינִי הַצְּרָצַר או ג'ימיני קריקט (באנגלית: Jiminy Cricket) הוא דמות בדיונית שהופיעה לראשונה בסרט של אולפני וולט דיסני משנת 1940  – פינוקיו. בסרט מונה ג'ימיני הצרצר על ידי הפיה הכחולה לשמש כמצפונו של פינוקיו.
מקור השם של ג'ימיני הצרצר ("ג'ימיני קריקט" – Jiminy Cricket) הוא ביטוי אנגלי מקובל המהווה לשון נקייה לשמו של ישו הנוצרי. הביטוי הנאמר על ידי נוצרים, בהתאם לאיסור התנ"כי לשאת את שם האל לשווא, ובהתאם לאמונתם באלהותו של ישו. ראשי התיבות של השם Jiminy Cricket ‏- JC – זהים לראשי התיבות של Jesus Christ – ישו באנגלית.

אלדד יניב הוא עורך דין, עיתונאי ויועץ פוליטי ישראלי. יניב היה ממקורביו של אהוד ברק בתקופת כהונתו כראש ממשלה ובראשית חזרתו לפוליטיקה. עמד בראש מפלגת "ארץ חדשה".
יניב היה חבר בצוות שהוביל את הקמפיין של אהוד ברק בבחירות 1999. הוא היה מעורב בפרשת עמותות הקש של אהוד ברק, ומאוחר יותר הכה על חטאו והתנצל בפני אמנון ליפקין שחקלאחר ניצחונו של ברק מונה יניב לראש מטה מפלגת העבודה, אולם חודשים ספורים אחר כך, בדצמבר 2007, העביר אותו ברק מהתפקיד בעקבות מתיחות ביניהם.
יניב מרבה להתבטא על יחסי הון ושלטון בישראל. בין היתר העיד על עצמו: "אני חושב שבעתיד המאוד לא רחוק יכניסו אנשים לכלא על דברים שאני עשיתי. הדברים שעשיתי ייחשבו לעבירות, דברים הרסניים ונוראים במשמעותם… יש הון ויש שלטון ומישהו… צריך לחבר ביניהם. אני הייתי הכבל שמחבר ביניהם".
במהלך המחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה הצטרף יניב להנהגת המפגינים ונשא דברים בחלק מן ההפגנות. במוצאי שבת 19 באוגוסט 2017 נעצר על ידי המשטרה בכניסה לפתח תקווה בדרכו להפגנה, בחשד ששידל להפר את הסדר. בית משפט השלום בפתח תקווה קבע על דרך הפשרה, כי יניב וכן מני נפתלי לא יקראו להגיע להפגנה בלתי חוקית.

(כל הקטעים המצוטטים כאן מתוך ויקיפדיה. לא נגענו.)

אלדד יניב לא היה תמיד כזה צרצר מצפוני. הוא מתוודה על הכל בראיון על ארבעה עמודים בדה מרקר. וגם מספר שם על המעצר שלו ושל מני נפתלי, ולאן צריך לקחת את המחאה נגד השועלים והחתולים.

כמעט הכל מסתדר במשל דמוי-דיסני הזה. גם אלדד, כמו ג׳ימיני קריקט, מרבה להתבטא בשאלות מוסר ומצפון. עכשיו ברור לכולם מי הוא הצרצר ומי השועל והחתול בסיפור שלנו. נשארת רק השאלה: מי הוא פינוקיו בסיפור הזה? תחשבו על זה. וכרגיל: יכול להיות שאני טועה.

ביבליוגרפיה:
ג׳מיני הצרצר (ויקיפדיה)
אלדד יניב (ויקיפדיה)
פינוקיו (ויקיפדיה)
פינוקיו (יוטיוב, אפשר לצפות בסרט המלא!)

__________
לנוחיות הקוראים:
 ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, בדפי הארכיון, הכוללים כל אחד 200 רשומות.
 קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס כאן.

פוסט זה פורסם בקטגוריה סרטים, פוליטיקה, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על אלדד הצרצר? ||| האם אנחנו צופים בג׳ימיני קריקט? ומי הוא פינוקיו בסרט הזה?

  1. מרדכי ואנונו משתמש בראשי התיבות JC כשמו הלועזי לאחר שהתנצר, JOHN CROSSMAN (יכול להיות נוצרי מזה?)

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.