מילה זו מילה! בדיחה זו בדיחה? ||| איך תוכלו לזהות הומור בעזרת מוט סלפי?

״שקט צעירררר. מיי ניים מתן גביש…״ ככה מתחיל הסרטון שהסעיר את עם ישראל לרגע השבוע.
סרטון ברכת השנה טובה של ליברמן, עם ההומור השחור והלא מצחיק לכאורה (וגם למעשה), השיג בדיוק את מה שרצה כבוד השר (השנוי במחלוקת מסוימת) לקראת הבחירות המתקרבות: כולם מדברים עליו.

אביגדור ליברמן הוא לא בדיוק הדוגמא להומור עדין, ובטח לא לעדינות בכלל. החיקוי של אסי כהן ב״ארץ נהדרת״ לא מגיע לקרסולי הדמות האמיתית. יתכן שיש כאן עכשיו תופעה של הומור עצמי, הבנה שה״דמות״ שהוא מגלם כל החיים: ״הדוב הרוסי״ כבד הגוף והמבטא, הישיר והבטוח בעצמו, וזה שמוכן לצאת לפעולה תוך 48 שעות מיום פקודה – היא בעצם די מגוחכת. מצחיקה כמו דמות מדריך הלחימה מה״אקדמי־אוף־קרב־מגע״, או כמו החיקוי המקורי של סשה ברון כהן עם הדמות של ערן מורד.

ליברמן לא מחקה גמלוניות חסרת הומור עצמי, הוא באמת גמלוני וחסר הומור עצמי. נכון שרואים אצלו תמיד את החיוך ה״ממזרי־לכאורה״ של מישהו שיידע מה לעשות כשהוא יגיע למקום של ״הגדולים המחליטים״. אבל כל מי שרואה את הסרטון ה״מצחיק לכאורה־ מבין שהבדיחה היא עלינו. אריאנה מלמד הסבירה את זה בפירוט ב״הארץ״, הפמיניסטיות הסתערו על מוט הסלפי שמתחת לבורקה והערביסטים תקפו את ביזוי מנהגי האיסלם. כולם צודקים, כמובן, אבל כאן ב״קווים״ מחפשים זווית קצת פחות פסקנית.

פעם ניסינו לערוך דירוג ניסיוני של ההומור של ראשי הממשלה בישראל. נתניהו, כמודל ה״קומיקאי״ שליברמן מנסה לחקות, לא קיבל הרבה נקודות. יתכן וסרטון הברכה החדש היה ניסיון של ליברמן – שבינתיים ה״מילה זו מילה!״ שלו הפכה בעצמה לדוגמה של חוסר מודעוּת – לשפר את מיקומו בטבלת ההומור של ה״מנהיגים״. הרי ״הדמות הלוחמנית לכאורה״ שהוא מנסה לייצג (אולטימטום ״48 השעות להנייה״ ו״סכר אסואן״) מצטיירת בציבור דווקא כ״האפסנאי שהשתלט על הסיירת״.

טבלת הומור ניסיונית שהצגנו כאן פעם

הנה אסי כהן מנסה לעשות ליברמן:

והנה ״מערכון״־בחירות עם ליברמן עצמו כשמאחוריו הסלוגן המוכר ״מילה זו מילה!״, עם סימן־קריאה אדום (שנופל שמאלה!).

וזאת דוגמה נוספת עם ״הומור של מנהיגים״ שמנסים לחקות־את־החיקוי בגמלוניות זחוּחה. ליברמן כנראה מנסה לחקות את ״החיקוי של החיקוי״ המגוחך של ביבי (ורעייתי) בסרטו החדש:

עכשיו נוכחנו לראות שגם ל"אפסנאים" יש הומור. אומנם הומור קצת כבד ומוזר, אבל גם זה משהו. נדמה לי שלבן גוריון ולרבין לא היה אפילו את ההומור הזה. מצד שני הם גם לא נתנו אולטימטומים חסרי תוקף.

נדמה שהומור הוא נשק קצת חמקמק, נשק של חלשים. כשאתה מייצג את ״הצבא הטוב בעולם״ עם ההומור החלש בעולם – אתה יוצא קצת נלעג.
מלשכת שר הביטחון נמסר ביובש המתבקש: ״מדובר בסרטון הומוריסטי״.

שתהיה שנה טובה ל״לוחמי ההומור״ – בחזית הפייסבוק הצפונית והדרומית, וגם לצנוֹנים (ולצנוֹניוֹת) שה״הומור״ הליברמני לא מדבר אליהם. ואל תשכחו שהצחוק יפה לבריאות, גם אם הוא לא מצחיק.

__________
לנוחיות הקוראים:
 ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, בדפי הארכיון, הכוללים כל אחד 200 רשומות.
 קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס כאן

פוסט זה פורסם בקטגוריה ישראל, מלחמה ושלום, פוליטיקה, שעשועים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על מילה זו מילה! בדיחה זו בדיחה? ||| איך תוכלו לזהות הומור בעזרת מוט סלפי?

  1. gideon noah הגיב:

    שמתי לב שההומור של נתניהו נמצא כמו הכינרת מתחת לקו האדום,האם זאת עקיצה מתחת לחגורה?

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.