פלישת החלזונות ||| בימים אלה מתרחשת תופעת טבע מדהימה שלא רבים מתייחסים אליה

עכשיו כשקצת התחלנו להתפנות מענייני הקורונה והפודלים, הגיע הזמן לדבר על החלזונות והשבלולים.

בוויקיפדיה מספרים על השבלולים דברים מעניינים שלא הספקנו לקרוא בגלל הזמנים הטרופים:
״קבוצת שבלולי היבשה התפתחה עוד בקרטיקון ושרדה עד ימינו אנו והפכה לאחת הקבוצות המצליחות בקרב הרכיכות. שבלולי היבשה חיים במגוון אזורים ואקלימים שונים הנעים בין סביבות ממוזגות לבין סביבות יבשות למחצה…
האדם התפעל ממגוון הקונכיות הספירליות, הסליליות והבורגיות (Helix) של השבלולים, והניסיון לסווגם ולקטלגם היה מבין הראשונים למיין את עולם הטבע ולחקרו באופן מדעי. חקר הרכיכות הוא מחקר פעיל המתמשך גם בימינו אנו״.

אז יצאנו לחקור ובאמת איך אפשר שלא להתפעל מ״מגוון הקונכיות הספירליות״ שבשלהי האביב האחרון, בעצם מגיפת הקורונה כבשו כל חלקה טובה, כאן אצלנו בכפר, ואני משער – למרות שבגלל הסגר שהוטל על ״קבוצת הסיכון״ שלי לא יצאתי מהכפר כבר כמה חודשים – שגם בכפרים וערים נוספים.

אפשר לתהות על התופעה ולדמיין חלומות דיסטופיים בהם החלזונות, ״אחת הקבוצות המצליחות בקרב הרכיכות״ משתלטים על העולם בחסות נוהלי הקורונה הקשוחים והופכים אותו לעולם מרוכך ונזיל יותר, או לחילופין – עולם מסוגר יותר בו כולם מצטופפים ביחד בלי שום רווחי ביטחון וכל אחד מסתגר בקונכיותו ומחכה ליום בו יפתחו שוב המסעדותֿ החופים ובעיקר הקניונים.

במקום תהיות בלתי־מדעיות־בהחלט ולא־מתקבלות־על־הדעת החלטתי פשוט לצרף כאן כמה מהצילומים שמשקפים את התופעה שטרם הגיעה למהדורות חדשות החירום, ואפילו לא לפינות הטבע.
תחליטו בעצמכם אם משהו השתבש בעולם, האם זו תופעה מדהימה ויוצאת דופן שקורית רק פעם במיליון שנה? מאז שהופיעו החלזונות בתקופת הקרטיקון (לפני כמאה מיליון שנה) או מאז שהאדם המודרני (ההומו סאפיינס, כלומר אנחנו!…) התחיל לנדוד מאפריקה לשאר חלקי העולם בתקופת הפלאוליתית התיכונה (לפני כ-100,000 שנה).

ניתן לתמונות לדבר.

 

אולי באמת הגיע הזמן להגיד לשבלולים ולחלזונות ״עצור!״​

או להגיד להם: ״שלום, ולהתראות בחורף…״
(צילום של ציור קיר באיזור הרפת הישנה וראו איפה בחרו החלזונות להתיישב)

_____
לנוחיות הקוראים:
 ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, בדפי הארכיון, הכוללים כל אחד 200 רשומות.
קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס כאן

פוסט זה פורסם בקטגוריה בעלי חיים, בשדה ובניר, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על פלישת החלזונות ||| בימים אלה מתרחשת תופעת טבע מדהימה שלא רבים מתייחסים אליה

  1. levdave הגיב:

    יגאל, כל הכבוד על האומץ לפרסם מה קורה בימים אלה בכפר שלך. ואני עוד תהיתי איך פתחו את איקאה ( – : מקווה שאף אחד ממשרד הבריאות לא יראה את הפוסט הזה. ואני תוהה באשר ל"פעם במיליון שנה" כמה זמן נמשך כזה "פעם". אני עוסק למעלה מ-40 שנה בצילום. ולכל אורך תקופה זו צילמתי חלזונות בצורת שיחים, שערים/עמודי ברזל וכדומה (כמו בצילומים שלך וחמור מזה) מצופים לחלוטין. מה שאומר שפעם במיליון נמשך גם איזה יובל….
    סחתיין על ההקבלה למה שקורה בקורותינו, סליחה בקורונינו. טוב כתמיד.

    • igalz הגיב:

      דוד, כנראה שפלישת החלזונות היא לא כל כך ייחודית לכפר מסוים. אבל כשמתייחסים ל"תקופת הקורונה" שהוגדרה כ״אירוע שלא היה עוד מעולם״ גם הקרטיקון שהביא לעולם את שבלולי היבשה וגם התקופה הפלאוליתית התיכונה שהביאה את ההומו סאפינס מתגמדות. והחלזונות בכלל עוד לא שמעו שאסור להצטופף.

  2. arikbenedek הגיב:

    שכחת את האסקרגו – אישית בחיים לא נוגע בחלזונות.

  3. levdave הגיב:

    אגב, אם מדובר על חלזונות, בשנה שנתיים האחרונות יש מתקפה של חלזונות גינה גדולים ומזיקים שנמצאים ב"מושבות" קרובות לקרקע. ניסיתי לברר אתם אם הם שמעו על הקורונה והם בתגובה לשאלתי פשוט נכנסו לקונכיה…

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.