גרפומניה ||| על הפרק: הגרפים שבחיינו

נושא ראשון שנעסוק בו הוא הגרפים.
מאז ימי קדם ניסה האדם ליצוק סדר והיגיון במציאות חייו, שמצידה מסרבת רוב הזמן להיות סדורה ושיטתית.
תורת הגרפים – שהיא ענף במתמטיקה – איננה מתחום עניננו. אנחנו נעסוק, כאמור, רק בביטוי הויזואלי של ההוויה. ביטוי זה קיבל תנופה עצומה עם פיתוח המחשב האישי ואיתו תוכנות האקסל והפאואר-פוינט ב-1987. הצורות האלגנטיות והאוטומטיות שניתן להפיק היום מהמחשב חרגו מזמן מהצורך האנושי לתת משמעות וארגון לסדר היום המבולגן והבלתי-ניתן-לחיזוי-לפעמים. יש להם אסתטיקה ייחודית, כפי שניתן לראות בגרף המייצג שקיבלתי מידידי, איש המחשבים ה"י השני, שיודע להפעיל תוכנות ייעודיות (וחופשיות) המסוגלות להפיק גרפים שהם ללא ספק מעשה אמנות.

תיאור גרפי עקרוני של המציאות בארצנו – כפי שניסינו להבין אותה בשנות השמונים – מופיע בתמונה למטה. הוא מתאר את המרכיבים העיקריים של הישראליות בתקופה ההיא. מאז זרמו מים מעטים בירקון (והרבה דברים אחרים…) וגם סולל-בונה, תנובה ואולי אפילו התבור והכנרת הופרטו, החרב שבמרכז העיגול התארכה ועלה הזית קוצר, אבל אנחנו מתנחמים בכך שתפוחי האדמה (מצד ימין, בחצי העליון של העיגול) עדיין בשדותינו וגם המים החמים (מצד שמאל למעלה) זורמים מהברז, כמעט בכל יום.

גרף נוסף, מעיתון מיוחד שיצא לאור עם פתיחת חדר אוכל החדש בקיבוץ ב-1983. ניתן לראות שהוא נוצר לפני מהפכת ההוצאה לאור השולחנית. זהו תרשים של המוסדות והמושגים של הקיבוץ שלנו ושל חלקים נוספים בעולם. (הגרף הופיע במקור בשחור-לבן ועבר צביעה ממוחשבת שנים רבות אחרי שירטוטו).

__________
לנוחיות הקוראים: ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, בדפי הארכיון, הכוללים כל אחד 200 רשומות.
קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס.

פוסט זה פורסם בקטגוריה גרפים, גרפיקה ממוחשבת, יסודות וכלונסאות, ישראל, קיבוץ, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על גרפומניה ||| על הפרק: הגרפים שבחיינו

  1. הלל הגיב:

    אתר רספונסיבי למופת! קווים ונקודות שולט!!!!!!!

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.