הנה באה הרכבת ||| אוטופיה אפשרית לחול המועד: רכבת ההפתעות יוצאת דרך תחנת השלום בת"א

בנסיעתנו האחרונה לצפון (גם נתניה תחשב לצפון בפי אנשי נגב שכמותנו) גילינו, לשמחתנו, שפסי הרכבת כבר מוכנים על אדני מסילת הברזל בתחנה המתוכננת של שדרות.
הגילוי הזה הביא אותנו למחשבות אופטימיות והרהורים אוטופיים-משהו שאנסה לחלוק עם 296 קוראינו (על פי דיווחי התנועה מאתמול). ננסה לתאר לכם את האוטופיה בקווים כלליים, עם כמה נקודות של תחנות ריענון, חלום דימיוני (אבל אפשרי!).


תחנת הרכבת המרכזית של שדרות (הדמייה)

ובכן, אנחנו נמצאים בשנת 2015, לא רחוק. זה עתה נשלמה בניית תחנת הרכבת המפוארת בשדרות (ובנתיבות). עולים על האופניים (או הקלנועית, אם תרצו) עם מזוודת טרולי שחורה (או תרמיל מטיילים צבעוני) בסל שמאחור. עשרה קילומטר ואנחנו בתחנה הסואנת של שדרות, קונים כרטיס, מחייכים למבקר (הוא מחייך הצידה לנערה-עם-עגיל-פנינה, באף) ותופסים את התא שהזמנו באינטרנט (בכל אופן, נסיעה לא קצרה לפנינו, כפי שתבינו מייד). חולפים מעל גשר ארז (שהחליף את המחסום), אשקלון, אשדוד והנה אנחנו בתחנת השלום בתל-אביב. סנדוויץ' קטן עם קפה בקרון המזנון ואנחנו כבר בחיפה (עיר עם עתיד!?).
בראש הנקרה הרכבת עוברת במנהרה שהייתה חסומה מאז מלחמת העצמאות ונחנכה ב-2014 בטקס גדול בהשתתפות שר התחבורה (הוא לא ויתר) וראש הממשלה שלי יחימוביץ (או יאיר לפיד, או אפילו ביבי, למה לא? ב-2013 הוא קנה ארטליין ירוק!).
עוברים את צור ושתי אצבעות מצידון לסוריה-שאחרי-אסד. שם נערות עם פרחים מנפנפות לנו לשלום בצידי הדרכים. בדרך לאיסטנבול עוד עוצרים באנקרה אצל ארדואן, שחזר זה עתה מהפגישה החמה עם שימון (כן, הוא עוד שם!) וחולפים במנהרה מתחת לבוספורוס בדרך לבולגריה. כאן חטפנו תנומה קצרה, כבר היה קצת מאוחר והכריך מתל-אביב גרם לנו לנמנום נעים. בונציה כבר היה ערב (רומנטי!), השחפים על המזח כבר עפו והגונדולות שייטו ברכות בתעלה (לא התעלה ההיא…).


קו הרכבת שדרות-פריז שנחנך ב-2015 (הדמייה או חלום)

בדרך לתחנה הסופית עוד עצרנו בז'נבה (היינו חייבים, בכל אופן היוזמה לכל הטיול הזה הייתה שלה) ושעות ספורות אחר כך עצרה הרכבת בגאר-דה-ליון בפריז. משם כבר לקחנו את המטרו, 6 תחנות למגדל אייפל. עלינו במעלית את כל הקומות ולמעלה פרשנו ידיים לצדדים וצעקנו כמו לאונרדו דיקפריו בחרטום הטיטניק…
מה צעקנו? אין לי מושג כי התעוררתי בכורסה מול ערוץ הופ-לגדול-בידיים-טובות (?!). הטלוויזיה שידרה את "עיר הקטרים" שעשו לי חור בראש. אתם חושבים שהכל היה רק חלום?! חכו, חכו ל-2015 (אם לא יבוא קודם סוף העולם ב-2012, על פי מקורות זרים).

פוסט זה פורסם בקטגוריה ישראל, מפות, ערים, תרשימים, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על הנה באה הרכבת ||| אוטופיה אפשרית לחול המועד: רכבת ההפתעות יוצאת דרך תחנת השלום בת"א

  1. הלל ניו הגיב:

    שמעון פרס, זה תמיד אפשרות. בקשר לכל השאר, כפי שנהג לומר ראש ממשלה אחר: נו טוף…

  2. סמדר הגיב:

    טוב, יש לנו עוד חודשיים בלבד כדי לדעת אם הנבואות השחורות של המאיה התממשו, או שבכל זאת יש סיכוי, ולו זעיר – להתגשמות האוטופיה התחבורתית-סמולנית-אופטימית, שתיארת פה כל כך יפה.
    אגב, מהכתוב לא לגמרי ברור: "איך הגעת מהכביש?"
    אך על כך נקרא ודאי בפוסט הבא: "הביתה ||| התמרור, בכי תמרורים, ומרירויות מתוקות אחרות שבשגרה (שם זמני בדוי)" – שיתאר את הקו בכיוון ההפוך, גאר-דה-ליון-נתיבות-דרך-סעד. זאת בהנחה – האופטימית! – שבני המאיה בכל זאת טעו בחישוביהם, והבית עדיין יעמוד על תילו בעוד חודשיים (בעזרת הממ"דים החדשים כמובן)…

    *האם זה הפוסט שפותח את הקטגוריה החדשה והנחוצה – "עתידנות"? יפה לך!

    • igalz הגיב:

      לקחת לי את המילים מהמקלדת: "איך הגעת מהכביש" שוכב אצלי במגירה או בראש ויומו יגיע,
      כנראה עוד לפני שיתגשמו כל חלומותינו הורודים.
      ובקשר למאיה – הבנתי שאפילו הם לא מתעקשים על התאריך.

  3. נילי הגיב:

    המשך הדרך הוא מחתרתי: מפריז יש רכבת ישירה ללונדון, מתחת לתעלה, ואפשר לגשת למלכת אנגליה ולמחות על כך שעזבו אותנו לבד במזרח התיכון הישן.

  4. roniap הגיב:

    רגע, אני עוד לא הגעתי לתחנה בשדרות. אני לא יודעת לרכוב על אופניים ולכן לקחתי את הקלנועית, אבל, היא נוסעת מאד לאט ואני לא בטוחה שהמצבר יספיק עד שדרות. נוסף לכך, איפה אני אחנה? גמרו כבר את החניון המתוכנן? אפשר להחנות שם קלנועיות? הרבה דברי מטרידיךם את מוחי ואתם כבר הגעתם לאנגליה…

  5. igalz הגיב:

    רוני, דובר בפוסט על 2015. עד אז יש לך זמן גם ללמוד לרכב על אופניים וגם להחליף את הקלנועית. כרטיסים אפשר כבר לקנות במרכולית.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.