״לֵך.״, ״אל תלֵך.״, ״מלך!״, ״למך?״ ||| על הלָמֶדֶּגֶל של לוגו הליכוד שמשגע עכשיו את הרשתות

לוגו המחאה ״לֵך.״ בן שתי האותיות והנקודה המסיימת (עם נקודות הצירה מתחת ה-ל׳) – משגע את הרשתות החברתיות ובעקבות זה גם אתרי החדשות נדרשים לו. זה כוחה של ויראליות, ואולי גם של תימצות של מסרים.

מאמר של נעמה ריבה ב״הארץ״ שסקר את גלגוליו של הלמד בלוגו הליכוד אפילו הכניס קטע מפוסט ישן שפורסם בבלוג הזה בראשית 2019. בפוסט ההוא עסקתי בנושא הלָמֶדֶּגֶל,​ מין הֶלְחֵם (צירוף שתי מילים למושג אחד, כמו כדורגל למשל) שהצעתי בפוסט ההוא ללמד בצורת דגל של לוגו הליכוד, שמשמשת גם כסמל המחאה האקטואלית. עיצוב ה״לֵך.״ בשלטי המחאה נעשה על ידי רוני דונביץ׳ שעיצב את רוב הגרפיקה של מחאת בלפור (Xין מצב ועוד הרבה כרזות, חולצות ועזרים אחרים).

מלבד אלפים, או רבבות ישראלים (סמולנים?), שהוסיפו לתמונת הפרופיל שלהם את הפס השחור עם ה״לֵך.״ בלבן, נוספו מיד גם הרבה וריאציות כמו ״לכו אתם״, ״מלך״, ״למך״ ו״בואי״.

גם אני הצעתי בפייסבוק גירסאות נוספות באותו כיוון, למשל אלה:

וגם את גירסת הפלמ״ח מ״ילקוט הכזבים״, הספר המיתולוגי לשעבר, שבימינו מעטים זוכרים אותו:

 
מה צריך לעשות כדי להיות בריא, על פי דן בן אמוץ וחיים חפר: ״כל, שן, תעמל וזהר מטומובילים״, ובתרגום לעברית: ״תאכל, תישן, תתעמל ותיזהר מאוטומובילים״

בפוסט הישן שכתבתי על הלמד של הליכוד צירפתי את הבאנרים של המתמודדים בפריימריז של 2019 וציינתי שבמקום הראשון, עם 3 לָמֶדֶּגֶלים, נמצאת גילה גמליאל (מעניין שהשרה מפרת הסֶגֶר התהדרה שם בסלוגן ״מנהיגות באחריות״).

אספתי מדף הפייסבוק של ״קווים״ שתי וריאציות ישנות שעשיתי עם הלמד המזוהה כל כך עם לוגו מפלגת הליכוד (או מפלגת הנאשם). .

וריאציות על לוגו הליכוד: מימין – עם צלליות ״המשפחה הלוחצת״; משמאל – בגירסת הפלונטר

עכשיו ניתן להשיג ברשת פונט חינמי עם הלָמֶדֶּגֶל כולל כל אותיות הא״ב שעיצב אוריה בן דוד. הורדתי אותו וניסיתי לעבוד איתו בגרפיקות האחרונות. תודה אוריה, על הגופן הנאה (נשמח אם בגירסה הבאה יהיה גם ניקוד כדי שאפשר יהיה לכתוב ״לֵך.״)

סקירה מעניינת של התפתחות הלָמֶדֶּגֶל אפשר לקרוא באתר "Prog – הבית של היוצרים" בפוסט של יצחק למפרט: "לך מלך בלפור: הל' של הליכוד הופכת לפונט", עם הדגמות של גילגולי ״הלמד הליכודי״ לדורותיו.

ולסיום, עוד כמה גרפיקות שעשיתי בימים האחרונים עם הפונט והלָמֶדֶּגֶל. חלקן ״אלטרנטיבות היתוליות״ לסיסמת ה״לֵך.״ ואחרות מנצלות את הלָמֶדֶּגֶל כמאפיין בולט של השלטון הנע כל הזמן בין בית הנבחרים לבית המשפט. בגרפיקות אחרונות אלה השתמשתי בפונט החדש של אוריה בן דוד.

זהו לבינתיים. בטח עוד נשמע ונראה את הלָמֶדֶּגֶל, עד שנצליח להיגמל ממנו.


__________
לנוחיות הקוראים: ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, בדפי הארכיון, הכוללים כל אחד 200 רשומות.
קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס.

פוסט זה פורסם בקטגוריה טיפוגרפיה, פוליטיקה, שעשועים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על ״לֵך.״, ״אל תלֵך.״, ״מלך!״, ״למך?״ ||| על הלָמֶדֶּגֶל של לוגו הליכוד שמשגע עכשיו את הרשתות

  1. levdave הגיב:

    ל ל ל לה לה, חגיגה של למדים ( לא של ל"ו ) יופי של פוסט. חג שמח!

  2. איש הגיב:

    אול

    • איש הגיב:

      י
      כדאי לעשות פונט משלים עם ל נורמלית כדי שלא יווצר מצב טיפשי כמו בדוג' מעלה {סליחה על הקטיעה}

      • igalz הגיב:

        לא הבנתי בדיוק. הלָמֶדֶּגֶל הוא הגימיק (הטריק) של פונט הליכוד במשך שנים רבות. בפונט שקישרתי אליו בפוסט (שהופיע ב-Prog – הבית של היוצרים) יש גם אפשרות להשתמש ב-ל׳ רגיל. ראה דוגמא:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.