רייטיניג, סקרי דעת קהל, קווים ונקודות ||| נתוני אמת לחודש הראשון ספטמבר 2012

העולם צועד על הרייטינג ועל סקרי דעת קהל, את זה כבר הבנו.
וגם אנחנו לא יותר טובים. הנה עבר חודש מפתיחת הבלוג (2 לספטמבר 2012, אם נדייק), ויש לנו נתוני אמת באדיבות מנגנון הסטטיסטיקות המפורט של וורדפרס.
לא ציפיתי שכבר בחודש הראשון נתברג לטבלת 100 הבלוגים המובילים של וורדפרס בעברית, המאוכלסת בפרופסורים חשובים, דוקטורנטים-שאולי-יהיו-חשובים ועשרות בעלי טורי עצות ובישול וזיכרונות ומה לא?

כל זה, כמובן בזכותכם! כי הרי מה מודדים שם החברה האלה מהלשכה-המרכזית-לסטטיסטיקה של אתר הבלוגים: את הכניסות (הצפיות) והיציאות, את התגובות והלייקים – ולא את התוכן מבחינת חשיבותו, הרכבו ודיוקו. זה לא חדש! הרי מהכוכבים הנולדים, השורדים וכוכבי המציאות המדומיינת ועד גיבורי המפלגות, הממשלות, הבידור ומוצרי הצריכה – זה מה שהולך. יש האומרים שאפילו מנהיגים בימינו בוחרים את כלי הכתיבה (ארטליין אדום, למשל) שלהם לפי סקרי דעת קהל וסטטיסטיקות.

טוב, זאת הייתה ההקדמה אתם רוצים טבלאות בדוקות! ושלא תחשבו שאני משוויץ (אני באמת משוויץ). הנה הטבלה, והיא לא משקרת, כדרכן של טבלאות.

זאת הרשימה נכון לבוקר 1 באוקטובר 2012. תראו שהגענו כבר, לרגע, למקום ה-18. והכל בזכותכם!!! תמשיכו ככה. בהמשך לא נמדוד יותר מדי. העיקר הרי יהיה התוכן. אבל אני שמח שמ"ששת קוראי" צמחנו להיות קבוצת צמרת. אנחנו לא משלים את עצמנו, התהילה היא זמנית. המקום בטופ 10 עוד רחוק מאיתנו מאד. הנה אחרי טורניר הפוסטים האחרון בשטוטגרט כבר ירדנו למקום 45. אבל אנחנו לא מתייאשים, אנחנו משחקים משבת לשבת, וממשיכים להתאמן כמעט כל יום בהליכה מסביב לגדר.


ולפריסה העולמית של קוראי הבלוג. זה נתון שמשמח אותי במיוחד, כי ככה גם אנשים שנמצאים במרחק אלפי מילין רואים את המילים שלי (וגם שלכם, חברי המגיבים הנאמנים!). ככה נראית המפה באדיבות הקרטוגרפים של וורדפרס. (יש להם מעקב על כל פוסט וכל תגובה בכל שנייה לחבר'ה הנהדרים האלה). עוד אעלה לכם פעם את המפה האינטרקטיבית, שמבחינתם היא דופק החיים של הבלוגספירה האנושית.

רציתי גם לכתוב על טבלת הפוסטים המובילים והמסקנות (המעניינות!) העולות מהן, אבל נשאיר את זה לפעם אחרת. כבר הכברתי מילים מספיק.

חג שמח ואל תפסיקו לשיר ולכתוב ולהגיב!

פוסט זה פורסם בקטגוריה אינפוגרפיקה, גרפים, ישראל, תרשימים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על רייטיניג, סקרי דעת קהל, קווים ונקודות ||| נתוני אמת לחודש הראשון ספטמבר 2012

  1. הלל ניו הגיב:

    אכן תוצאות מרשימות. אני ממליץ להגביר את מאמצי השיווק בדרום אמריקה, בעזרת הסכמי הפצה חדשים או צליית אסאדו על אש קטנה.

    • igalz הגיב:

      העניין הוא שהמועמד הארגנטינאי שלנו לשליחות שיווקית בדרום אמריקה הוא בכלל הולנדי (מעופף).
      הוא לא חבשי הוא סודאני…

  2. סמדר הגיב:

    מעיון מדוקדק בגרף הצפיות של ספטמבר – עולה כי אפילו הפוסטים ש*לא* פירסמת (ב-26 וב-16 בחודש, למה מה קרה?) – זכו לרייטינג בן 2 ספרות! האם ניתן להסיק מכך על מידת הפופולריות של כל דבריך ש*לא* פורסמו בעבר, במשך השנים שקדמו לפריצת הדרך שאירעה ב-2 לספטמבר 2012…? אתמהה.
    ניתוח זהיר של הנתונים מצביע על מגמה הסתברותית ברורה: לא רחוק היום בו תככב עם קוויך ונקודותיך במקום מס' 1 ברשימת הבלוגים המכובדת, ומשבצת פריסת קוראיך על פני הגלובוס תתפקע מהכיל את כל הדגלונים הצבעוניים (ע"ע פיקטוגרמות), שמצביעים על מוטת הכנפיים הרחבה של האימפריה הקלוניאליסטית-וירטואלית שיצרת…

    רק שים לב, לתהילה עלול להיות מחיר כבד: ליאורה-ציפורה תתקשר כל סופשבוע לקבל את הנתח שלה, וליהיא גרינר עלולה לנקום שלקחת לה את הפוקוס… (מעניין איך נראה הייצוג הויזואלי של טבלת הסיכונים בוורדפרס).

    נ.ב. – דף הסטטיסטיקות של *ויקיבוץ* לדוגמה (למה רק הלליניו יודע להכניס לינקים?) מצביע על 1,206,088 צפיות בדפים, מאז תחילת פעולתו של האתר, כך שיש עוד לאן לשאוף.

    המשך כך, בקרוב תגיע רחוק.

    • igalz הגיב:

      הערות המחבר:
      – בימים 16.9 ו-26.9 ציינו את חגי ישראל ולא רציתי להפריע לקדושת החג.
      – בקשר לרייטינג ולתהילה, הרי אנחנו יודעים שהתהילה זמנית והאהבה גן נעול היא, ורק הידידות לעולם נשארת. או שלא…
      – לא ידעתי שיש בוויקיבוץ סטטיסטיקות כאלה של מיליונים, אבל אני חושש ש-860,000 מהצפיות, הן של העורך, שהתעקש להכניס ערכים ולעדכנם, גם בימים שהרייטינג לא היה מי יודע כמה.
      – בעניין הלינקים (וגם ההדגשות): יש כאן איזו סוגייה טכנית. גם אצל הלל עשיתי תיקוני עורך. נצטרך לדון בנושא בישיבה הבאה.
      – בקשר לליהיא גרינר, אני לא רואה בה מתחרה. אנחנו עוסקים בתחומים שונים ו"אלף פרחים יפרחו". לכולם יש מקום, בעיקר ברשת שהיא כידוע אין סופית. הידעת שרק לוורדפרס יש נכון לשנייה זו 56,299,925 בלוגים ברחבי העולם. אופסס… 56,299,926! רק שלך חסר.

      • סמדר הגיב:

        מסתבר שלא מספיק חסר, עד כדי להניע לפעולה… יותר קל ובטוח להיות טוקבקיסט, מאשר בלוגר/בעל טור (ניר מרמת ישי מהנהן בהסכמה).

        איך אתה מסביר את זה שלא ראיתי ברשימות ההמתנה שלך שום תוכנית לכתוב על הייצוג הויזואלי של מציאות חיינו ב[[אתרי ויקי | לינק: מה זה wiki בהוואית?]] בפרט, ועל נפלאות ה[[ווב 2.0 | קישור לערך המורחב בוויקיפדיה]], בכלל? נראה לי שכדאי להזדרז, כי תיכף כבר עוברים ל[[רשת סמנטית | עצרו את העולם אני רוצה לרדת…]]

  3. roniap הגיב:

    אכן, מרשים מאוד.
    למרות זאת, אני נמצאת עדיין בשלב הטכני – אני לא מצליחה לסמן "אהבתי" לפוסט… כל פעם הוא מבקש אותי מייל וסיסמה ואומר שלי שהסיסמה לא נכונה ולא מסכים להחליף אותה או שאני לא יודעת מה אני עושה… אני זקוקה לעזרה…

    • igalz הגיב:

      רוני, ברוכה הבאה. גם אני עוד בשלב הטכני. לא מצאתי איך עושים "אהבתי". כנראה צריך להיכנס עם שם לוורדפרס ואולי רק אז אפשר, למרות שהנסיון שלי נכשל, בניגוד לנסיון ההצטרפות לרשימות המייל. העולם הזה הוא קשה. אבל את יכולה תמיד לכתוב תגובה של "אהבתי" או "Like". או להוסיף משהו משלך. אני בטוח שבמשך הזמן נתגבר גם על הבעיות הטכניות.

  4. roniap הגיב:

    בטח, בטח, נראה היה לי שברור שאהבתי, אבל, הנה אני גם כותבת ואומרת בפה מלא – א ה ב ת י !!!
    בקשר לטכניקה, אני בטוחה שתגבר על כל המכשולים…
    תמשיך בכתיבתך (לא רק) הנפלאה…

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.