פאואר-פוינט: "נקודת כוח"? או "נקודת חולשה"? ||| על נפלאות תוכנת המצגות של מיקרוסופט

"תנו לי נקודת-כוח" (Power Point) ואשנה את העולם" ביל גייטס, 1989

שקף מס' 1
רבות דובר ונכתב כבר על תוכנת המצגות הפופולארית של גייטס ועל יכולתה לתמצת כל נושא, דיון ומצב לעשרים שקפים עם 8 סעיפים-עם-בולטים וכותרת-באריאל-בולד-36.

על הנזק האסתטי-עיצובי עמדו כבר מעצבים רבים, ועל הנזק לתרבות הדיון והמחשבה עמד עוזר הרמטכ"ל הקודם, וגם הגנרל האמריקאי סטנלי מק'קריסטל צוטט באפגניסטן: "כשנבין את המצגת, ננצח במלחמה". ביוטיוב לא מעט "ניצולי" פאואר פוינט מעלים סרטונים משעשעים ובשוויץ אפילו הוקמה מפלגת האנטי פאואר-פוינט, ואם אין לכם סבלנות להיכנס ללינק, אצטט את תמצית העניין, מהכתבה ב"הארץ": "מתיאס פור, מייסד מפלגת האנטי פאואר-פוינט, טוען כי ניתן לחסוך 350 מיליארד יורו אם נפרד מהמצגות מול קהל." ואם מדובר ביורו, תארו לכם מה זה היה עושה לתקציב של שטייניץ בשקלים…

שקף מס' 2
אבל כמשתמש אקראי (למצגות שיצא לי להכין, למזלי הטוב, לקונצרן הדפוס בו אני עובד ולקיבוץ בו אני חי) אומר רק זאת: כמו לכל דבר, יש גם לפאואר-פוינט (למרות שמה מלא העוצמה) יתרונות וחסרונות, אותם אנסח ב-10 שקפים עם 6 בולטים (תבליטים בגרסה העברית) בכל אחד (לא באמת).

שקף מס' 3
אתם יודעים, מנסיונכם, שכשאתם יושבים בדיון כלשהו או הרצאה, או אפילו פגישת הורים וישיבת ועדת שיכון, והדובר פותח: "הכנתי לכם מצגת קטנה בנושא…". מייד מתערפלות עיניכם, הראש צונח קדימה, והמוח מבקש הפסקה מבלבול-המוח שעוד רגע יציף אתכם ב-24 שקפים (במקרה הקל) עם אנימציה ילדותית, כותרות מקושתות ומקושטות וקליפ-ארטים מייגעים ואנכרוניסטיים מאוסף התמונות האקלקטי של מיקרוסופט עם מעברים פסיכדליים ואקסטרווגנטיים בין השקפים. לתופעה זו יש הקוראים "פאוארפוינטלוזיס" והתסמונת הזו טרם נחקרה כראוי, אבל בואו נעבור לשקף הבא…

שקף מס' 4
דוגמאות למצגות נלעגות אפשר למצוא כמעט בכל מקום ובכל דיון, ולא אפרט, כדי לא לחטוא ב:
● לשון הרע
● הוצאת דיבה
● התנשאות גרפית
(לחצו לשקף הבא).

שקף מס' 5
ואפשר גם לעצב ולהציג מצגות מעניינות יותר, או לפחות שונות וכאלה שאינן נתפסות לסגנון הפאואר-פוינטי הקונוונציונלי. דוגמאות אפשר לראות בכל מיני אתרים המציגים דירוגי מצגות כמו: "10 המצגות הטובות ביותר". אולי לא כל המצגות גאוניות, אבל לפחות יש כאלה שמשתדלים יותר.

שקף מס' 6
והנה כמה דוגמאות ל"מצגות" שהכינותי בבית, והן יכולות להתאים לפוסט הזה. כולן מנצלות את יכולת החלפת השקפים, והמעברים בין השקופיות, להצגת תמונות נוסטלגיות, שאולי יעניינו את מי שהתמונות האלה אומרות לו דבר או שניים (אין פה סעיפים ובולטים, ואיתכם הסליחה).
* תעלת ה-60 (הלצה…) – 2 שקפים בלבד על האפשרויות שנוצרו בעת פרויקט הגינון ובינוי בבארי במסגרתו, שודרגו הכבישים הפנימיים והנוי (שאחר כך נהרס במסגרת פרויקט אחר ושוקם במסגרת עוד פרויקט)
* מצגת צריפים בנגב 1946-2009 – הצריפים שהיו ואינם (לאנשים נוסטלגיים-נגביים במיוחד)
*מצגת בר מצוות 1969-1990 – לחובבי חולצות כחולות, גשרי חבלים ומפקדי אש (מצגת זו לא נעשתה אמנם בפאואר פוינט, אלא בתוכנה של אפל, אבל נראתה לי מתאימה לנושא. למרות זאת, לצערי לא ניתן לצפות בה באייפון ואייפד, היות והאתר שמציג אותה מבוסס פלאש, שגורלה, כנראה נחרץ).

שקף מס' 7
עוד לא אמרנו כלום על נפלאות הגרפים של פאואר פוינט ותעתועיהם. את זה תוכלו לראות במצגת הקודמת (סליחה, הפוסט הקודם).

שקף מס' 8
ואם אתם רוצים לראות שוב את המצגת (הפוסט) הזאת – תוכלו לחזור לראש העמוד ולראות את כל השקפים מההתחלה, ותעבירו את זה הלאה במייל:
FW: FW: FW: FW: FW: FW: מצגת מדהימהההה!!!!! חייבים לראות!!!! אין דבר כזהההה!!!!

__________
לנוחיות הקוראים: ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, בדפי הארכיון, הכוללים כל אחד 200 רשומות.
קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אינפוגרפיקה, גרפים, גרפיקה ממוחשבת, צבא וביטחון, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על פאואר-פוינט: "נקודת כוח"? או "נקודת חולשה"? ||| על נפלאות תוכנת המצגות של מיקרוסופט

  1. סמדר הגיב:

    חחחח…פוסט מדהיםםםםםםםםםםםםםם!!! חייבים לקרוא!!!!! אין חיה כזאת!!!!!!!
    מי שעובר ממק לווינדוז חוטף את הפאוארפוינטלוזיס הנדון ברמות קשות במיוחד וחשוכות כל מרפא.
    אחר כך מתרגלים.
    אחר כך לא יכולים בלי.
    בסוף לומדים גם לעשות הנפשות מותאמות אישיות, ונטמעים במרחב לבלי דרך חזרה…

    נ.ב. – איפה לעזאזל נמצא ארגז כלים של פקדים…?

    • igalz הגיב:

      פקדים (ורב-פקדים) יש במשטרה, וגם מימין למעלה איפשהו, אבל מי צריך פקדים כשאפשר להכניס "הנפשה מותאמת אישית" של בומרנג או מכונת כתיבה צבעונית?!

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.