!United States – Yes!, France – Yes!, Egypt – Yes!, China – No ||| כך כבשתי את העולם בשלושה חודשים

דווקא בימים אלה, כשנדמה שהבידוד המדיני שלנו הוא עובדה בלתי הפיכה, שמובילה אותנו אליו הממשלה, שיודעת להגיד רק No! (אמנם במבטא אמריקאי משובח), אני מוצא לנכון לעדכן את הקוראים הנאמנים על המצב האופטימי בהרבה של יחסי החוץ של "קווים ונקודות".

לפני כמה שבועות, כשגיליתי לראשונה את נפלאות הסטטיסטיקות של אתר הבלוגים המארח אותי – הופתעתי לגלות ששבועות מספר אחרי העלאת הבלוג לרשת, הוא כבר כבש לו מקום של כבוד במדינות רבות, במזרח ובמערב ואפילו בויאטנם.
היום אני גאה להציג את מפת "קווים ונקודות" המעודכנת לתחילת דצמבר. והנה בניגוד למגמת הבידוד העולמי של ישראל, הצלחנו לרכוש קוראים נאמנים במדינות נוספות רבות.

לשמחתי הגדולה, רוסיה (של פוטין!) הפכה למעצמה ידידותית עם למעלה מ-20 כניסות, וכך כיסיתי כבר כמעט רבע ממפת העולם! בצפון אמריקה ובאוסטרליה היינו חזקים תמיד והקשרים הטובים נשמרים, לשמחתי. כנראה בזכות הקהילה היהודית-ישראלית רבת ההשפעה (וגם יש לנו שם נציגות קבועה, שאנחנו אפילו מכירים את חבריה בשמותיהם).

אני שמח לבשר שתת-היבשת של הודו הפכה אף היא לידידתנו ובמרכז ודרום-אמריקה יצרנו קשרים טובים ויציבים בברזיל ובמכסיקו. דווקא בארגנטינה, שיש לנו אליה סנטימנט חזק ואפילו קשרים משפחתיים מסוימים (אחיות של הסבא), עוד מתעכבת ההכרה – אבל אנחנו בהחלט אופטימיים לגביה. צער מסוים יש לנו גם על כך שמדינה גדולה כמו סין עדיין נשארה מנוכרת אלינו, למרות ששלחנו אליה גם את מתן וילנאי, וגם את י' בן הכפר שלנו (שכבר יודע לדבר סינית!). אנחנו בהחלט מקווים שמהר מאד היחסים ישתפרו, עם חיזוק היחסים הכלכליים ורכישת מספר מתנות וספרים מתוצרת סין, עבור הנכדים.

The Golden Geography China
החומה הסינית: טרם נכבשה, אבל אנחנו עובדים על זה בשיתוף עם משרד החוץ

גאווה גדולה עוד יותר יש לנו על מספר הכניסות (הקטן אמנם, בינתיים) ממדינות ערב. כרגע אלה מצרים, לבנון והרשות הפלסטינית (הכבושה, כך הם מציינים ברמז להסכמים שאנחנו עומדים לחתום), אבל אנחנו בהחלט שוקלים כתיבת תרגום של פוסטים נבחרים לערבית, כך שהתפוצה צפויה עוד לעלות.

אנחנו קצת עצובים שיבשת כמו אפריקה (להוציא את מצרים בצפון, ודרום-אפריקה בדרום) עדיין נותרה ללא כל טביעת רגל שלנו, למרות שהקדשנו לה פוסט אוהד מיוחד. בהחלט יש מקום להעמיק את הקשרים שלנו עם היבשת. אולי נסתייע לשם כך בקשרים הטובים של המיזם החשוב ביותר שיצא מהכפר שלנו, ואני מתכוון ל-Fair Planet. זהו מיזם (אמיתי ומתפתח! – לא כמו הבלוג הזה שחלקו מדומיין ומבולבל) ששם לו למטרה לשפר את תנאי הקיום האנושי באזורים מוכי רעב, בעזרת טיפוח החקלאות המקומית על-ידי אספקה של זרעים משובחים, המאפשרים קבלת יבולים טובים יותר. כדאי לכם לקפוץ לשם (לפחות באופן וירטואלי) ולראות איך עושים מעשים גדולים באמת!
המנהלת והיוזמת של הדבר הגדול הזה היא ש', בת וחברת הכפר, ד"ר לביו-טכנולוגיה ואישה נמרצת במיוחד, שזכיתי לסייע לה סיוע קטנטן בנושאים הגרפיים והוויזואליים (מכיוון שבעגבניות ומלפפונים, אני מבין כמו חמור במרק-ירקות, ולכן לא יכולתי לתרום דבר). אולי עוד אכתוב עליהם פוסט שלם. מגיע להם! בינתיים תוכלו להיכנס כאן ולהתרשם מהחלומות הגדולים שמתחילים להתגשם.

Fair Planet 3  Fair Planet 4מיזם Fair Planet הראשון באתיופיה: מעשים גדולים מתחילים בזרעים קטנים (ומשובחים)

Micronesia  Nauru  Marshall_Islands  Palauהתומכות העקביות של ישראל באו"ם: מיקרונזיה, נאורו, איי מרשל ופלאו. לא תומכות, בינתיים, בבלוג 

ותדעו שאני לא משלה את עצמי, סביר שרוב המדינות שהייתה מהן כניסה חד-פעמית לבלוג, הן לא באמת חברות שלי. כנראה היו אלה הקשות מקלדת מקריות של גולש שטעה בכתובת או של מנגנון חיפוש אוטומטי כלשהו, אבל הלוואי על מדיניות החוץ של ישראל מצב כזה, ולא כמו  שקרה בהצבעה האחרונה באו"ם, בה היו לנו 179 מדינות עוינות או נמנעות, ורק 8 מדינות תומכות, כמו ארה"ב, קנדה וצ'כיה וגם, כמובן, מיקרונזיה, נאורו, איי מרשל ופלאו (שאולי גם הן טעו במקלדת). דווקא באיים האקזוטיים הידידותיים כל כך לישראל, אני קצת חלש. אחרי שראיתי ברשת את תמונת איי פלאו, אני קצת מתפלא שהם לא גילו את הבלוג שלי. נראה לי שיש שם פוטנציאל קוראים לא מבוטל.

Palau  palau-website

אנחנו עובדים על חיזוק הקשרים עם כל המדינות ורק מקווים ששר החוץ שלנו (הידיד הגדול) לא יטרפד את המאמצים. אנחנו אופטימיים מאד בקשר לעתיד. הצלחנו לכבוש את (רוב) העולם, ועדיין נשאלת השאלה: "איך נגיע מהכביש?…"

__________
לנוחיות הקוראים:
 ניתן למצוא את רשימת כל הפוסטים הקודמים בתפריטים למעלה, בדפי הארכיון, הכוללים כל אחד 200 רשומות.
קישור לדף הפייסבוק של הבלוג – המעוניינים יכולים להיכנס כאן.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אינפוגרפיקה, ישראל, מפות, פוליטיקה, תמונות, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על !United States – Yes!, France – Yes!, Egypt – Yes!, China – No ||| כך כבשתי את העולם בשלושה חודשים

  1. ארנון אבני הגיב:

    סנוב, לצוחר כבר הגעת?

    • igalz הגיב:

      ודאי שהייתי בצוחר, במרפאה.
      וגם בבני נצרים ונווה ושלומית הייתי. לצערי, על הבלוג שלי הם, כנראה, לא שמעו.

  2. סמדר הגיב:

    תחי האופטימיות הזהירה.
    אני בטוחה שהישגיך הבינלאומיים המרשימים כבר נלמדים בקורס צוערים של משרד החוץ.
    בעקבות הצלחתך המטאורית – משרד ההסברה והתפוצות מתכנן לצאת בחודש הבא בקמפיין חדש בכיכובה של נועה תשבי, שתקרא לכל אזרח לפתוח בלוג אישי ולעודד בו את הגולשים להגיב בפליטות מקלדת מאסיביות וכניסות שגויות מכל קצוות תבל, מסין ועד ארגנטינה, דרך מיקרונזיה, נאורו, איי מרשל ופלאו, שם ידוע שמתגוררים כמה דגים אוהדי ישראל שרופים…
    כה לחי!

  3. igalz הגיב:

    בעיקר הפליאו אותי החבר׳ה מאיי פלאו. הם תומכים בנו למרות, ואולי בזכות, כל הנסים והנפלאות.

  4. הלל י. (לשעבר ניו) הגיב:

    מועצה אזורית חוף אשקלון – יס!

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.